Sanat izdihamı!

Sanat izdihamı!
Sanat izdihamı!

Erdil Yaşaroğlu nun eserini inceleyen Cem Yılmaz, Adamın bacaklarını niye katladın? diye sordu.

Contemporary İstanbul sanat fuarının açılışında neredeyse izdiham vardı. Lütfi Kırdar'ın önüne dizilmiş lüks otomobiller, koleksiyoncuların gösterdiği ilginin işaretiydi. Yaklaşık 6 bin kişinin katıldığı açılışta pek çok ünlü ismi görmek mümkün oldu
Haber: ERDEM KIRIM - erdem.kirim@radikal.com.tr / Arşivi

Arabayı park etmek için boş bulduğumuz tek yer, neredeyse Swissotel’in önündeydi. Park görevlisi, konuşmalarımızı dinledikten sonra. “Ne var bu gece orada?” diye parmağıyla Lütfi Kırdar’ı gösterince, sorunca, dört denemeden sonra Contemporary kelimesi, düzgün bir şekilde ağzımdan çıktı. “Buradaki arabalar, hep oraya gelenlerin” demesi, sanata olan ilginin yoğunluğunun ilk belirtisiydi.
Genelde, Açıkhava’daki Serdar Ortaç konserlerinde, park yerlerinin buralara kadar gelmesine alışmış olan otoparkçıyla vedalaştıktan sonra, kalabalığa doğru yola çıktık. Gece, sanat gecesiydi ve hazırlıklarımızı buna göre yapmıştık. Tam beş kişiydik ve hepimiz toplumsal olaylara karşı deneyimli, enteresan kişilerdik. Yanımıza, her ihtimale karşı iki de savaş muhabiri almıştık!
Yaklaştığımızda, tahmin ettiğimizden çok daha fazla insanın Lütfi Kırdar’a girebilmek için kapıları zorladığını gördük. Giriş kapısının önüne dizilmiş lüks otomobiller, koleksiyoncuların da sergiye gösterdiği ilginin işaretiydi.
Yurtdışından 37, Türkiye ’den de 43 galerinin katıldığı Contemporary’de, 420 sanatçının yaklaşık 2 bin eseri, resmi rakamlar olarak açıklandı. Eser başına aynı anda en az iki ziyaretçi düştüğüne şahit olan biri olarak da, gidecek olanlar sanatseverlere uyarım, önlemlerini buna göre alsın.
İki kata yayılmış sergide, çok sayıda ünlü isme rastlamak beni mutlu etti. Kültür Başkenti olmanın tam karşılığı bu olmalıydı zaten. Sanatçılar ve galericilerin dışında mankenler, şarkıcılar, komedi ustaları gibi hemen her kesimden şöhreti yakalamış insanların sanata olan bu ilgileri beni gerçekten mutlu etti.

Olay yerinden izlenimler
*Erdil Yaşaroğlu’nun, çalışmasının yer aldığı stant, mavra açısından Comtemporary’nin zirvesiydi. Özellikle Cem Yılmaz ’ın, eseriyle ilgili sorduğu sorular, ortamı bir anda şenlendirdi. Cem Yılmaz’ın “Adamın bacaklarını niye katladın?” sorusu, ziyaretçilerden tam puan aldı. 

*Mimar Mustafa Toner ve Cem Hakko’nun, Cola üzerine yaptıkları ve oldukça uzun süren tartışmanın resmi kayıtlarına ulaşamadığım için üzgünüm. 

*Ulus 29’un sahibi Metin Fadıllıoğlu ve Güllü Aybar’ın, ceket omuzda sergiyi dolaşması, küresel ısınmadan oldukça etkilenen fuar alanı nedeniyle normal karşılandı. 

*Reklamcı Serdar Erener’in oldukça uzamış olan sakalları, Ralf Edelmann’ın ‘Kötü Sanata Karşı’ adını verdiği tabancası kadar tedirginlik yaratsa da, kısa sürede her şey normale döndü. 

*Eda Taşpınar, sanırım ünlü seviyesine ulaştığından beri en rahat gecesini yaşadı. Kendisiyle kimsenin ilgilenmemesi, Taşpınar’ın, eserleri dikkatlice izlemesini sağladı.