Şekeri enerjiye dönüştüren besinler

Şekeri enerjiye dönüştüren besinler
Şekeri enerjiye dönüştüren besinler
Beslenmenize dikkat ederseniz yediğiniz besinler kalori almanız dışına kalori yakmanıza yardım eder. En önemlisi daha iyi bir ruh hali için kan şekerinizi sabit tutmak. İşte akıllı besinler...

 
Radikal.com.tr - Hisar Intercontinental Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Karacanoğlu, enerjinizi koruyan ve artıran besinleri anlattı.

AKILLI KARBONHİDRATLAR
Karbonhidratlar diyet düşmanı olsalar da enerjinizi artırmak için vazgeçilmezlerdendir. Vücudun yakıtı diyebileceğimiz karbonhidratlar aynı zamanda daha iyi hissetmenizi sağlayan serotonin düzeyini de yükseltir.

Zayıflamaya uğraşırken tahılları diyetinizden tamamen çıkarmak, B grubu vitaminleri de çıkarmak demektir. Bu durum, depresif ve sinirli bir ruh haline yol açacaktır. Tam tahıllardan B grubu vitaminleri de aldığınızı unutmayın.

Önemli olan karbonhidratlardan tamamen uzak durmak değil; özellikle yorgun ve karamsar hissettiğinizde onlara yaklaşmamaktır. Bunun yerine tam buğday ekmeği, kahverengi pirinç ve tahıl gibi kepekli tahılları tercih ederek vücudunuzun enerji ve kan şekeri düzeyini sabit tutabilirsiniz.

MAGNEZYUM İÇİN DOZUNDA KURUYEMİŞ
Özellikle kaju, fındık ve badem, şekerin enerjiye dönüştürülmesinde önemli rol oynayan protein ve magnezyum bakımından zengindir. Kepekli tahıllar ve bazı balıklar magnezyum kaynaklarıdır.

YAĞSIZ ET
Yağsız sığır eti, derisiz tavuk, hindi eti amino asit ve tirozin kaynaklarıdır. Tirozin daha uyanık hissetmenize yardımcı olarak; dopamin ve norepinefrin gibi beyin kimyasallarının seviyesini artırır.

Et tüketimi ayrıca uykusuzluk ve depresyona karşı önemli bir koruma olan B-12 vitaminini içerir.

SOMON
Omega 3 yağ asitleri bakımından zengin olan somon gibi yağlı balıklar, kalp sağlığını korumasının yanı sıra depresyona karşı da yardımcı olabilir. Omega-3, balıkların yanı sıra  fındık ve yapraklı, koyu yeşil sebzelerde de bulunur..

YEŞİL YAPRAKLILAR
Folat depresyon riskini azaltabilir başka bir besindir. Aynı zamanda balık yağı eş değeri olan alfa linolenik asit içerirler. Yeşil yapraklı (ıspanak ve marul gibi) sebzeler, baklagiller, fındık ve narenciyede bulunur.

BOL SU VE LİF
Lifli beslenme ve yeterince su tüketmeniz gün boyunca enerji tutmanıza yardımcı olur. Fasulye, tüm meyve, sebze ve tam tahıllı besinler lif içerir.

HER ŞEY MEVSİMİNDE
Enerjinizin tükenmesini istemiyorsanız mümkün olduğunca mevsiminde bulunan taze meyve ve sebzeleri tüketin.


DOZUNDA ÇAY VE KAHVE
Kahve içmek dünyanın en popüler kısa vadede enerji sağlama yöntemidir. Kafein geçici zihinsel odaklanma ve enerji iyileştirmesi yapar, metabolizmanızı hızlandırır. Siyah ve yeşil çay da kafein benzeri maddeler içerir.

Yapılan çalışmalar çayın uyanıklığı, reaksiyon zamanını ve bellek geliştirme kapasitesini artırdığını göstermiştir.

BİTTER ÇİKOLATA AMA AZICIK...
Özellikle bitter çikolata enerjinizi artırırken seratonin hormonu salgılanmasını sağlayarak keyfinizi de yerine getirebilir. Unutmayın, fazla yiyince fazla mutlu yapmaz ve çikolatanın içerisinde karamel ve benzeri katkılar arttıkça faydaları azalacaktır.

KRALLAR GİBİ KAHVALTI
Gün içerisinde daha fazla enerji istiyorsanız tam tahıllı karbonhidrat, iyi yağlar ve az yağlı proteinler içeren bir kahvaltı yapın.

KAN ŞEKERİNİZ İÇİN AZAR AZAR
Enerjinizi, ruhunuzu ve kan şekerinizi ayakta tutmak için uygulayabileceğiniz yöntemlerden biri de birkaç büyük öğün yerine daha küçük öğünler ve atıştırmalıklarla 3-4 saatte bir yemek yemek. Ara öğünleriniz tam tahıllı kraker, süt, yarım porsiyon salata ile hindili sandviç veya tam tahıllı, meyveli kahvaltılık gevrek olabilir.

DAHA ÇOK ENERJİ İÇİN DAHA ÇOK EGZERSİZ
Diyetin yanı sıra, düzenli egzersiz enerjinizi artırmak için tercih edebileceğiniz iyi bir yoldur. Araştırmalar düzenli egzersizin gün boyu daha fazla enerji verdiğini ve ruhsal dengenizi koruduğunu göstermektedir.