Senin barın bir melekti yavrum!

Bir mekân nasıl popüler olur? İstanbul'da çok bilinmeyenli denklemler kadar zor bir sorudur bu. Genelde İstanbullu'nun paşa keyfi bilir.
Haber: MELİS DANİŞMEND / Arşivi

Bir mekân nasıl popüler olur? İstanbul'da çok bilinmeyenli denklemler kadar zor bir sorudur bu. Genelde İstanbullu'nun paşa keyfi bilir. Şehrin en ışıltılı semtlerinden birinde olması, şaşaalı dekorasyonu, piyasası, yemekleri ya da manzarası popüler olmasında rol oynayabilir. Peki ya, oluk oluk para akıtılmamış, dekorasyonu moda akımlardan payını almamış, reklamı yapılmamış, kendi halinde bir yerin bir anda Beyoğlu'nun en popüler mekânı olması, gazetecilerin, sanatçıların, reklamcıların burayı doldurması nasıl açıklanabilir? "Rahatlık," diyor Melek'in sahipleri. Melek, İmam Adnan Sokak'ın en çok ziyaret edilen barlarından biri şu aralar. İçkiler ucuz, müzikler çeşitli ve insanlar da "Aa sen de mi buradaydın?" lezzetinde.
Melek'in diğer barların yanında çok çarpıcı bir özelliği yok. Fakat insanın kendini yabancı hissetmediği, içeri girdiğinde "Çık dışarı," bakışlarıyla karşılaşmadığı yani Türk misafirperverliğinin hüküm sürdüğü bir yer olması, diğer barların arasında farklı bir yere koyuyor onu. "Burayı bir buluşma mekânı olarak tasarladık. Çeşitli kültürlerden insanların eğlenmek için geldiği, tanıdıklarıyla buluştuğu, dünya müziklerine açık bir yer. Acid cazdan lounge'a, rock'tan etnik müziğe kadar bir sürü müzik çalıyoruz. En önem verdiğimiz şey, rahat bir ortam sağlamak," diyor ortakları; Melek de mıknatıs gibi çekiyor gazetecileri, sinemacıları, sanatçıları ya da doktorları...
Küsen müşteriler
Bir mekân sahibi bundan daha fazlasını isteyemez diye düşünebilirsiniz. Fena halde de yanılırsınız. Çünkü Melek'in isimlerinin bile yazılmasına sıcak bakmayan üç ortağının bu popülerlikten pek de memnun olduğu söylenemez. Onlar profesyonel işletmeciden ziyade duygusal birer ev sahibi gibiler. Kazandıkları para yerine, kalabalık yüzünden kapıdan çevirmek zorunda kaldıkları kişileri düşünüyorlar. Küsen müşterilerine dertlerini nasıl anlatabileceklerini bulmaya çalışıyorlar. "İşimizi severek yapıyoruz ama kalabalık yoruyor. Bazı günler içeriye kimseyi alamıyoruz çünkü yer yok. İnsanlar ne dans edebiliyor, ne içki içebiliyor, ne konuşabiliyor, ne de nefes alabiliyor. Ama dışarıdakilere derdimizi anlatamıyoruz," diyorlar.
Melek'te hafta sonları giriş parası alınmasının nedenini de şöyle açıklıyorlar: "Giriş 2 milyon ve bir tane de bira alınabiliyor. Kalabalık yüzünden insanlar içki alamıyor. İçeri girdiklerinde bardan geçerken birasını alabilsin diye böyle bir uygulama koyduk. Fakat bunu herkese tek tek anlatamıyoruz."
Ortaklar mekânda huzurun hakim olmasından yana. "Buraya gelen müşteri içsin, bardak kırsın, sigarasıyla koltuğu yaksın, ne yaparsa yapsın ama yeter ki kavga çıkarmasın, melek gibi olsun."
Melek'te içki fiyatları çok makul. Bira 2 milyon. Yerli içkiler 3, yabancı içkiler 5 milyon. 300 kişilik mekan 14:00'ten 04:00'e kadar açık. Kapanış saatinde müşteriler "Hadi melekler kanatlanın," diyerek gönderiliyor.
Adres: İmam Adnan Sok. 12/11 Beyoğlu