SESİME GEL: Masal içinde masal...

SESİME GEL: Masal içinde masal...
SESİME GEL: Masal içinde masal...
Hüseyin Karabey'in ikinci filmi 'Sesime Gel', sinema estetiğiyle dengbejleri bir masal havasında buluşturmayı başarıyor. Tek kusuru uzayan sürenin masalın etkisini azaltması.
Haber: ŞENAY AYDEMİR - senay.aydemir@radikal.com.tr / Arşivi

‘Gitmek’ filmiyle tanıdığımız Hüseyin Karabey’in serüvenine Berlin’de başlayan yeni filmi ‘Sesime Gel’, sinemanın estetiğiyle Kürt kültürünün ayrılmaz bir parçası olan dengbejleri buluşturuyor. Askerler tarafından basılan bir köyün erkekleri ‘silah sakladıkları’ gerekçesiyle toplanıyor. Ailelerine de silahları bulup getirmeleri halinde serbest bırakılacakları söyleniyor. Oğlu da gözaltına alınan Berfe, torunu Jiyan ile birlikte silah arayışına gidiyor. Onlara yol boyunca masallar ve dengbejler de eşlik ediyor. ‘Sesime Gel’, bir yandan masal içinde masal gibi akan hikâyesiyle; bulunamayan, gömülmek istenen silahlarıyla, geçmişte yaşanan bütün acıların artık birer masala dönüşmesi için temennide bulunurken; öte yandan da kadim Kürt geleneklerinin ‘hafıza’ oluşturmakta ne kadar büyük bir araç olduğunu anlatıyor bizlere.
Hüseyin Karabey’in tek kusuru, elindeki etkili malzemeyi, gücünün üzerinde kullanması. Filmin 105 dakikalık süresi, bir süre sonra odağın ve ilginin dağılmasına, masalın etkisini yitirmesine neden oluyor.

SİLSİLE: Sınıf kapışması

YARIŞMA HEYECANI BAŞLADI: Komşunun tavuğu komşuya...

Kayıp başrol...


    ETİKETLER:

    Kayıp

    ,

    silah

    ,

    hafıza