Sınav, son sınavından geçemiyor...

Sınav, son sınavından geçemiyor...
Sınav, son sınavından geçemiyor...

Aşk Kırmızı'nın başrollerinde Tayanç Ayaydın, Nurgül Yeşilçay ve Ezgi Asaroğlu var.

Osman Sınav'ın yeni filmi 'Aşk Kırmızı', sinematografik açıdan yönetmenin ilk dönem yapıtlarının önünde olabilir ama gelinen nokta "İyi de ne gerek vardı?" sorusundan ibaret...
Haber: UĞUR VARDAN / Arşivi

Bu hafta beyazperdenin favori rengi ‘kırmızı’. Reha Erdem’in başyapıtı ‘Jîn’i ‘Kırmızı Başlıklı Kız ’ın günümüz Türkiyesi’ndeki serbest uyarlaması olarak kabul etmek mümkün. Peki Osman Sınav’ın ‘Aşk Kırmızı’sını nereye koyacağız. Elbette anlatım ve sinematografik açıdan yönetmenin ilk dönem yapıtlarının önünde olabilir ama içerik ve hissettirdikleri açısından, “İyi de Sınav niye böyle bir film çekmiş ki?” noktasından başka bir yere götürmüyor bizi. Hem bizde hem de dışarıda çokça çiğnenmiş bir mesele
üstüne Osman Sınav ne söylemek için bu öyküyü çekmiş, doğrusu filmi izledikten sonra pek anlayamadım.

Bu meselenin ciddi ve kadın açısından sözü olanı ‘Geriye Kalan’ (Yönetmen: Çiğdem Vitrinel), Yeşilçam boyutuyla dalga geçeni de ‘Acı Aşk’tı (Yönetmen: A. Taner Elhan). Evet, ‘Aşk Kırmızı’ belki daha değişik bir derdin peşinde ama kendisini fazla
ciddiye alırken komedileştiğinin farkına varamayan sıradan bir çalışma olmuş. Belki de her şeyi şöyle özetlemek mümkün sanırım: “Kötü yola düştüm ama hele sor bir neden?” İyi ama zaten koca bir Yeşilçam tarihi boyunca kötü yola düşenlerin nedenlerini izlemedik mi? Ya da psikolojik okumayla film, erkeğin çokeşli dünyasını ‘aşk’ kisvesi altında bize dayatıyor diyebiliriz. ‘Aşk’ı başka bir kadından öğrenip öğrendiklerini bir sonraki kadınında uyguladığını iddia eden bir adamın, öykü boyunca sadece ilk kadınla yatıp ikinci kadına olan sevgisini de sadece ikinci kadına söylemesi (evet, zor oldu toparlamak
ama filmin konusu böyle), size ilginç geliyorsa benim söyleyecek bir şeyim yok.

Oyunculuklara gelince, proje kötü olunca ne Messi, ne Cristiano Ronaldo, ne Burak Yılmaz size çare olabilir!..