Sindrella'nın pabucu piyasada

Sindrella'nın pabucu piyasada
Sindrella'nın pabucu piyasada

Anna Dello Russo, Juergen Teller a Milano daki evinde poz verdi.

Moda tarihinde ilk kez bir yayın yönetmeni, parfüm ürettirecek kadar ünlü oldu ve sevildi! Vogue Nippon'un başındaki isim Anna Dello Russo'nun parfümü 'Beyond' 3 Aralık'ta İngiltere'nin online alışveriş devi Yoox'ta satışa sunulacak
Haber: ASLI BARIŞ - asli.baris@radikal.com.tr / Arşivi

Moda dünyasının bir yıl öncesine kadar bildiği tek bir Anna vardı; defileleri ön sırada, güneş gözlükleriyle izleyen, fotoğrafçılarla konuşmamak için cep telefonuna gömülen merdiven çıkmamak için kendisini bodyguardlarına taşıtan Anna Wintour. Geçtiğimiz eylül ayında Jay Leno’nun programında kahkaha attığında ‘İskeletor gülümsedi’ türünden başlıklarla manşete taşınan Vogue imparatorluğunun başındaki isim Anna Wintour’un gücü moda dünyasının gülümseyen yüzü adaşı Anna Dello Russo karşısında her geçen gün eriyor. 3 Aralık’ta parfümü ‘Beyond’u piyasaya sürecek Anna Dello Russo hakkındaki bilinmesi gereken 10 şey karşınızda;
1) Anna Dello Russo’nun Milano’daki havalı semt ‘Corso Como’da yan yana iki dairesi var. Antika ve zebra deseniyle dolup taşan dairenin biri kendisi, diğer ise ayakkabıları için. Anna, her sezon 4 bin yeni ayakkabı alıyor. Ayakkabılar 15 derece oda sıcaklığında muhafaza ediliyor. Evdeki mutfak giysilerine daha fazla yer açılması için yok edilmiş. Dello Russo, erkek arkadaşıyla da giysilerinden yer kalmadığı için birlikte yaşayamıyor!
2) 48 yaşındaki Dello Russo’nun moda aşkı henüz yedi yaşında başladı. İtalya ’nın güneyindeki Bari’de orta halli bir ailenin kızı olan Dello Russo, ilkokulda annesinin takılarını döşenip, sınıfta alay konusu oluyordu. Bir kere giysisine uyduğu için kedisinin çiş yaptığı ayakkabılarla derse girip, sınıf arkadaşları tarafından yuhalandı!
3) Modanın ‘bedavacı’ ruhunu reddeden sayılı yayın yönetmenlerinden; hediye kabul etmiyor, giydiği her elbiseyi ve aksesuvarı satın alıyor. Anna Dello Russo “Taşıdığım şeylerin ruhumu yansıtması gerekir. Kimsenin reklamını yapmak için kendimden feragat edemen. Ayrıca sahip olduklarımı paylaşmayı sevmem” diyor.
4) 18 yaşında Conde Nast Italıa’ya giren Anna Dello Russo, 2000’de L’Uomo Vogue’un başına geçti. Altı yıl sonra kendisine ‘Vogue Nippon’un başına geçmesi teklif edilince rotası Japonya’ya çevrildi.
5) Ölümüne sıkıcı bulduğu moda devi Balenciaga imzalı bir elbiseyi sadece 1995’teki boşanma davasına katılırken giymiş; “Sadece altı ay evli kalabildim, ama buna üzülmedim. Ama o gün Balenciaga giymiş olmam hâlâ içimi sızlatır. Ne yapayım, depresyondaydım!”
6) Anna Dello Russo, moda dünyasında ‘online devrim’i başlatan kadın; 2009’da Milano Moda Haftası’nda Bryan Boy, Tommy Ton’ gibi bloggerları ön sıraya konuk ederek, internete önemi gösteren ikonun, ayrıca yaşamının tüm detaylarını paylaştığı ‘annadellorusso.com’ adlı bir web sitesi ve adr adlı twitter sayfası var.
7) Kariyerinin ilk yıllarında yoğun tempodan modayla ilgilenemeyen Anna Dello Russo’yu ilk keşfeden isim fotoğrafçı Helmut Newton. 1996’da Dello Russo’yla çekim yapan Newton, aslında fotojenik olduğunu, sadece kendisine daha çok bakması gerektiğini söyleyerek, stil ikonunun hayatında çığır açtı.
8) Moda haftalarında günde dört takım giysi değiştiriyor, üstelik bunları arabasında bir defileden diğerine giderken yapıyor.
9) 250 tane smokin ceketi var.
10) İçki kullanmayan ve günde dört saat yogave pilates yapan Dello Russo’nun modadan sonraki en büyük zaafı-inanılması güç ama gerçek- çekirdek yemek!

Amy Winehouse koleksiyonu Türkiye ’de!
Şarkıcının Fred Perry için hazırladığı 17 parçalık özel koleksiyon, dün Bilstore Tünel mağazasında bir kokteylle tanıtıldı. Ağırlıklı olarak siyah ve pembenin hakim olduğu tasarımlar, 1950’li yılların ruhunu taşıyor. Yeni albüm çalışmalarını tamamlayan Winehouse “Takipçisi olduğum Fred Perry’ benden koleksiyon hazırlamamı istediğinde çok heyecanlandım. Polo yaka tişörtlerini neredeyse her gün giyerim, formam halini almıştır. Klasik Fred Perry çizgisini bozmadan, kendi stilimle yeniden şekillendirdim” dedi. Şarkıcının markayla işbirliği, iki sezon daha sürecek.

Hesaplı modanın dayanılmaz cazibesi
Lanvin for H&M’le tavan yapan ‘ucuza avangard moda’ trendine Valentino ve Karl Lagerfeld’den destek var. Valentino, GAP için hazırladığı 7 parçalık kapsül koleksiyonu bugün Avrupa’da piyasaya sürdü. Fiyatları 140TL ve 400 TL arasında değişen koleksiyon ağırlıklı olarak siyah ve nefti yeşilden oluşuyor. Markanın kullanmayı çok sevdiği fırfırlar ise neredeyse her tasarımda var. Modanın imparatoru Karl Lagerfeldde mağaza zinciri Macy’s için, kendi deyimiyle ‘ulaşılabilir fiyatta’ satışa sunulacak bir koleksiyon hazırlayacak. Ancak hesaplı Lagerfeld’ler ancak önümüzdeki eylülde piyasada olacak.

BNG’den ‘uluslararası’ mağaza
Son olarak ekim ayında Milano Moda Haftası’nda yer alan BNG, Tünel’de yeni konseptli mağazasını iki gün önce bir partiyle açtı. BNG tasarımlarının yanı sıra mağaza da Fransa ’nın iç mekan kozmetik markası Esteban’ın özel ev parfümleri, tütsüleri, yağları, dolap içi kokuları da bulunuyor. Mağazada, Belçika’dan Nico çantalar, Alman el yapımı ayakkabı markası Trippen ve İspanyol takı markası Hoss da satışa sunulacak.

Çin işi, Japon işi
Podyumlarda Asyalı mankenlere olan iştah her geçen gün artıyor. Liu Wen’in kozmetik devi Estee Lauder’nin yeni yüzlerinden biri ilan edilmesi, sarı ırka yönelik ilginin patlamasına neden oldu. Feifei Sun New York moda haftasında 39 podyumda birden yürüdü. Tao Okamoto Ralph Lauren’ın, Du Juan ve Shu-Pei Qin Gap’in reklam kampanyalarında yer aldı.