Siz de açlık geninin kurbanı olabilirsiniz

Siz de açlık geninin kurbanı olabilirsiniz
Siz de açlık geninin kurbanı olabilirsiniz
Her altı kişiden birinin taşındığı saptanan açlık geninin obeziteye neden olduğu ortaya çıktı.

Artık tatlı krizine girip bir kavanoz fındık ezmesini tek başına bitirdiğiniz zaman kendinizi suçlamadan arkasına sığınabileceğiniz bilimsel olarak kanıtlanmış bir bahaneniz var: Siz de açlık genine sahip olabilirsiniz. Bu yüzden vücudunuz açlık hormonunu diğer insanlardan çok daha fazla salgılıyor olabilir bu yüzden yağlı ve şekerli gıdalara daha fazla ihtiyaç duyabilirsiniz.

İngiltere ’de yapılan bir araştırma, toplumun yarısından fazlasının obeziteyle ilişkili FTO genini taşındığını saptadı. Aslında genin varlığı son bir kaç senedir tahmin ediliyordu. Toplumun %49’unun tek ebeveyninden aldığı genin obezite riskini %30 arttırdığı bulunurken %16’lık kısmın ise her iki ebeveyninden de geldiği ispatlandı. İki gene sahip kişilerde obezite riskini %70 arttırdığı belirtildi.

Bilim adamları, FTO genine sahip insanlar üzerinde yaptığı bir araştırmada, bu kişilerin olması gerekenden daha çabuk acıktığı, kandaki hormon değerlerinin normallerden farklı olduğu gözlemlendi. Yemek yedikten sonra yapılan beyin taramasında gene sahip olmayan insanlara yiyecek resimleri gösterildiğinde fazla arzu duymadıkları gözlemlenirken, açlık genine sahip olanlar, karınları tok olmasına rağmen yiyeceklere kısa süre içinde yeniden arzu duymaya başladı.

Normalde yemekten sonra, açlık hormonu olarak bildiğimiz ‘ghrelin’in seviyesi kanda hızla düşüyor. Gene sahip insanlarda ise aynı hızda çok kısa bir süre içinde tekrar yükseliyor. Bu yüzden beyindeki arzu mekanizmalarında yemek, normal insanlara göre çok daha hayati bir rol oynuyor.

Obezite ile savaşta bu hormonun kullanılabileceğini belirtiyor. Açlık hormonu baskılandığında metabolizmanın yemek bağımlılığının da azalacağı öngörüldü. Açlık hormonuyla başı dertte olan insanların egzersiz programlarını da bir uzman kontrolünde düzenlemeleri gerekiyor. Çünkü uzun süreli bazı egzersizlerde bu hormonunkanda daha aktif olabileceği düşünülüyor. Kısa süreli tempolu egzersizlerde ise ghrelin bir süreliğine baskılanıyor.

Ghrelin seviyesini arttıran bir başka etken ise yetersiz uyku. Açlık hormonu, gece daha çok salgılanıyor. Eğer gece çok geç saatlere kadar ayakta kalırsanız, açlık hormonunun atağa geçtiği saatleri yatağınızda değil, buzdolabının önünde geçirmeniz oldukça muhtemel.


    ETİKETLER:

    obezite

    ,

    İngiltere

    ,

    Uyku

    ,

    Yemek

    ,

    Gece

    ,

    Bilim

    ,

    zaman

    ,

    beyin