Size 'baba' diyebilir miyim?

Size 'baba' diyebilir miyim?
Size 'baba' diyebilir miyim?
Antalya'dan üç ödülle dönen 'Elveda Katya', Kadir İnanır'ın varlığından ziyade, genç aktris Anna Andrusenko'yla belli bir noktaya ulaşmaya çalışıyor.
Haber: MURAT ÖZER / Arşivi

Genç oyuncusu Anna Andrusenko’ya ve müzik çalışmasıyla Tamer Çıray’a Antalya’da Altın Portakal’lar getiren, seyirci ödülünün de sahibi olan Ahmet Sönmez imzalı ‘Elveda Katya’, aldığı bu ödüllerden ziyade Kadir İnanır’ın ödüle değer bulunamamasıyla öne çıkmıştı bildiğiniz gibi. Aslına bakarsanız, bunun pek de tartışılacak bir tarafı yok, zira İnanır’ın ‘tek boyutlu’ kompozisyon çalışmasının oyunculukta bir ‘zirve’ olduğunu söylemek zor.
Batum’dan Trabzon’a uzanan, iki ayrı dönemi kapsayan ve ‘büyük bir proje’ havası taşıyan
‘Elveda Katya’, bir türlü kabullenilemeyen ‘yabancı çocuk ’ motifini melodramatik bir yapıyla buluşturup önümüze getiren bir çalışma. Bir ‘günah’ın altını çizmesi ve ‘vicdan’ meselesiyle kurduğu ilişkiyse oldukça yüzeysel biçimde yansıyor perdeye. Babasını bulmak amacıyla Trabzon’a gelen ve bulduktan sonra da ısrar eden genç kızın motivasyonu anlaşılır görünüyor, ancak emekli olmuş ve muhafazakâr bir aile yapısı içinde düzenini kurmuş babanın refleksleri pek inandırıcı değil. ‘Kararlı’ kızın kötü yola düşürülmesi (düşürülmeye çalışılması) gibi ekstra hamlelerse hikâyeyi karıştırmaktan başka bir işlev üstlenmiyor.
Bu hikâyede vicdanı temsil eden oğul ise çatışmayı görünür kılmaya yarıyor, ama onun da ‘çılgın kalabalık’ içinde doğru bir çizgiye oturduğunu söylemek zor. Genç kızın yalnızlığını törpüleyen oğul, bir yandan da babasının yanlışlarını düzeltme uğraşı içinde, ki bu da işi oldukça didaktik bir noktaya sürüklüyor. Filmi ‘ahlaki bir ders’ kıvamına getiren bu tür hamleler arka arkaya gelince, hikâyeden kopup uzaklaşmak da kaçınılmazlaşıyor bizim için.
Kadir İnanır, Rüçhan Çalışkur ve bu sıralar sıkça karşımıza çıkan Caner Cindoruk’un idare ettikleri ‘Elveda Katya’daki tek ışıltının Anna Andrusenko’dan yayıldığını söylemeliyiz. Genç aktris, zaman zaman ‘fazla’ oynamış olsa da hikâyeyi ayakta tutan tek unsur kimliğiyle dikkatimizi çekiyor. Filme adını veren Katya karakterine daha yakın durmamızı sağlıyor performansıyla.