Sonsuzluktan bir çıkar, geriye ne kalır?

Haber: ÖZLEM ÜNSAL / Arşivi

İlhan Koman. Türk heykel tarihinin en önemli isimlerinden biri... 1986’da aramızdan ayrıldığından bu yana, işleri, sanat anlayışıyla bugünün genç sanatçıları için ilham kaynağı, yol gösterici. Aslında onu hepimiz ‘Akdeniz Heykeli’yle tanıyoruz, Levent’te büyük bir plazanın önünde duran, 4 ton ağırlığında 112 levhadan oluşan kollarını açmış bir kadın silueti. Santralistanbul’un bahçesinde yer alan 6 m boyundaki ‘Sonsuzluğa’ adlı heykeli ise bizi Koman’la tanıştıran bir diğer işi. Geçen gün Tophane Art Walk’da sanat için yürüyorken Egeran Galeri’de ‘Sonsuzluğa’ heykeli 3.15 metrelik mini boyuyla tekrar karşıma çıktı.
Sergi, ‘Sonsuzluk-Eksi-Bir’ serisinden İlhan Koman Vakfı işbirliğiyle yeniden, evet tekrar ediyorum ‘yeniden’ üretilen 4 işten oluşuyor. Sanatçının adını duyunca hissettiğim heyecanı, galeri mekânına girince maalesef kaybediyorum. Sergi, Koman’ın anıtsal heykellerinin üzerimizde bıraktığı etkiyi yaratmıyor, yaratamıyor. Sergide yer alan her iş 6 edisyona sahip. Sanatçının 1975-86 yılları sırasında ürettiği, ‘fikir’ olarak döneminin öncüsü olan ama o yılların teknolojisine bağlı olarak alüminyum, paslanmaz çelik gibi malzemelerden ürettiği işler bugün titanyumdan yapılmış. Merak ediyorum, Koman 2000’li yıllarda yaşasaydı, heykelleri high-tech endüstriyel malzemelerle nasıl formlar kazanırdı? Titanyumu mu, poliüretanı mı, pleksiglassı mı tercih ederdi?..
Koman’ın isminin anıtsallığının, büyüklüğünün yanında sergi hakikaten ‘’eksi’’de kalıyor, bu yüzden size seçim yapıp en sevdiğim işleri yazamıyorum. Hadi ben kaçtım, başka bir sergiye gittim döneceğim...


    ETİKETLER:

    Seçim

    ,

    Akdeniz

    ,

    sanat

    ,

    Bugün

    ,

    Kadın

    ,

    Galeri

    ,

    sergi

    ,

    ,

    genç