Sosyal medya yazarları şarabın ana vatanında toplandı

Sosyal medya yazarları şarabın ana vatanında toplandı
Sosyal medya yazarları şarabın ana vatanında toplandı
Türk şarabının kaliteyle anılır bir jenerik marka haline gelmesi için başlattığımız çalışmaların ivme ve etki gücünü arttırmamız gerekiyor. Bu konferansa gelen kişilerin bu noktada büyük etkisi olacak.
Haber: MÜGE AKGÜN / Arşivi

‘Digital Wine Communications Conference’ (EWBC 2012) / Uluslararası Dijital Şarap İletişimi Konferansı’nın beşincisi bugün İzmir’de başladı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü tarafından desteklenen konferansa 35 ülkeden sosyal medyadaki turizm, gurme ve şarap yazarının yanı sıra şarap üreticisi, ithalat ve ihracatçı, yatırımcı gibi sektörün diğer aktörleri de katılıyor.
2008’den bugüne dek İspanya, Portekiz, Avusturya ve İtalya’da düzenlenen Dijital Şarap Konferansı internetten canlı yayınlanıyor. Vrazon’un dünya organizasyonunu yaptığı, Swissotel Grand Efes’te gerçekleşecek konferansın Türkiye ’deki ev sahipliğini Türk şaraplarını dünyaya tanıtma amacıyla kurulan Türk Şarapları Platformu/Wine of Turkey (WOT) üstleniyor. ‘Source/Kaynak’ temalı konferansın İzmir’de yapılması için büyük uğraş veren Wine of Turkey Direktörü Taner Öğütoğlu’na merak ettiklerimiz sorduk.

Bu konferansın önemi nedir ve Türkiye’de yapılmasının Türk şarapçılığına ne gibi faydası olacak? 
‘Wines of Turkey’ olarak 2008’den bu yana başlattığımız jenerik marka çalışmaları neticesinde Marks & Spencer, Laithwaites, Thierry’s, Direct Wines, Berkmann, Wein & Co gibi prestijli perakende gruplarının raflarına şaraplarımızı soktuk. Stratejik olarak bunu ticari çevrede talebi yaratarak başardık.
Bu aşamada nihai tüketiciyi direkt olarak değil ancak en ekonomik yol olan onların takip ettiği kanaat önderlerini bilgilendirerek ve etkileyerek nihai tüketici tarafında da talep yaratmamız gerekiyor. Talep bizim bu tip işletmelere daha iyi şartlarla girmemizi de sağlayacak. Türk şarabının kaliteyle anılır bir jenerik marka haline gelmesi için başlattığımız çalışmaların ivme ve etki gücünü arttırmamız gerekiyor. Bu konferansa gelen kişilerin bu noktada büyük etkisi olacak.
Konferansa dünyanın farklı yerlerinden 250 civarında kanaat önderi geliyor. Türkiye’den gelenlerle kişi sayısının 350 civarında olacağını düşünüyoruz. Yurt dışından gelen kişiler tümü önemli basın kuruluşlarının editörleri, yazarlar, blogger’lar satın almacılar gibi yeme/içme, turizm alanlarında söz sahibi insanlar.
Konferans çerçevesinde öncesinde ve sonrasında düzenlenen turlar dahil yaklaşık iki hafta bu insanların Türkiye genel, İzmir ve diğer görecekleri bölgeler başta olmak üzere, şarap sektörümüz ve genel olarak Türk mutfağı gibi ilgili tüm konularda bilgilendireceğiz. Başarılı olabilirsek bu insanlar gelecek on yıllarda adeta Türkiye’nin kültür elçileri olacaklar. Bu kişilerin neredeyse hepsi iletişimci ve işleri gereği her gün milyonlarca kişiye ulaşıyor. 

Şarap dünyasına yön veren ünlü isimlerden konuklar var mı? 
Elin McCoy, Andrew Jefford, Patrick McGovern gibi çok önemli isimler ve MW (Master of Wine / Şarap Üstadı) Caro Maurer Christy Canterbury, Joel Butler, Justin Howard-Sneyd, Rosemary George Sarah Abbott ve Tim Atkin konuklar arasında. 

Konferans süresince WOT olarak neler yapıyorsunuz? 

Konferans bünyesinde üç tane teknik tadım ve üç workshop düzenledik. Teknik tadımları da üç konsept üzerine kurguladık. Yerel üzümlerden yapılmış şaraplar tadımı MW Joel Butler tarafından, yerli ve uluslararası üzüm kupajları master someliyeler İsa Bal ve Alder Yarrow tarafından, uluslararası üzümler / MW Christy Canterbury tarafından yaptırılacak.Workshoplar’da Nedim Atilla ve Aylin Öney Tan Mutfak kültürü üzerine konuşacaklar. Bağcılık ve şarapçılığın Anadolu’dan çıktığını iddia eden dünyaca ünlü araştırmacılar Dr. Patrick McGovern ve Dr. Jose Vouillamoz da birer konuşma yapacak.
Ayrıca, Türkiye’nin şarapçılıktaki potansiyeli ve uygulanan kısıtlamalar, sosyal medyanın çıkış yolu olma potansiyeli gibi konuların işleneceği “Digital Communications: An effective means to overcoming marketing obstacles?” başlıklı bir panel düzenlenecek. Elin McCoy’un yöneteceği toplantının konuşmacıları da Umay Çeviker, Gözdem Gürbüzatik, Marco Tiggelman, Anne-Victoire Monrozier ve ben.
Mutfak kültürü; yemeklerde yerel mutfağı öne çıkartmaya çalışıyoruz. Öğlen yemeklerinde yemek ve şarap eşleşmesi yapılabilecek bir format hazırlıyoruz. Tarih; bağcılık ve şarapçılığın Anadolu’dan çıktığını simgeleyen DNA üzüm sarmalı konseptini çarpıcı bir şekilde konferansta işleyeceğiz. Bu ve benzeri birçok detayda sadece şarapçılık olarak değil farklı alanlarda ülkemizi tanıtmak için başta organizasyon kalitesi olmak üzere önemli detaylar geliştirdik. 

Ayrıca üreticiler konferans sırasında özel etkinlikler yapıyor mu? 
Birçok üretici öncesinde ve sonrasında düzenlenen turlarla konferansa gelen misafirleri tesislerinde ağırlayacaklar. Ve bu ağırlamalar esnasında özel tadımlar gerçekleşecek.