Stresle başa çıkmak için 7 öneri

Stresle başa çıkmak için 7 öneri
Stresle başa çıkmak için 7 öneri
Gündelik hayatınızda ufak tefek değişiklikler yaparak, hayatınızdan stresi önemli ölçüde def edebilirsiniz. İşte derhal hayata geçirebileceğiniz yedi öneri...

RADİKAL - Stres, özellikle büyükşehirlerde yaşayan ve yoğun tempoyla yaşayan her modern insanın baş belası. Bir gün boyunca sıradan bir insanın etrafı onlarca stres kaynağıyla çevrili oluyor. Ömrümüzü uzatmak, sağlıklı yaşamak için stresten olabildiğince uzak kalmak şart. Peki ama nasıl? Gündelik hayatımızda küçük düzenlemeler yaparak stresi savuşturmanın yollarını, Deutsche Welle'nin derlediği haberden aktaralım: 

STRES HORMONUNA KARŞI SPOR
Aşırıya kaçmadan hafif kondisyon sporları, stres ve onun olumsuz sonuçlarıyla mücadele için ideal. Hafif koşu ya da bisiklet binmek buna çok uygun. Böylece stres hormonları azalır, kalp ve dolaşım sistemi güçlenir. Hatta araştırmalar dayanıklılık sporlarının yorgun insanlarda da yararlı etkiler yaptığını gösteriyor. Performans ve mücadale sporları ise insanda yeni streslere neden olduğu için uygun bulunmuyor.


YOGAYLA GEVŞEYİN!
Progresif kas gevşetme ve otojenik eğitim gibi gevşeme teknikleri bilimsel açıdan iyi araştırılmış yöntemlerden. Ayrıca yoga ve meditasyonun olumlu etkisine dair birçok kanıt var. Bu yöntemler gerilmelerde, fiziksel-duygusal uyarılmalarda rahatlama sağlıyor. Kişiyi daha dayanıklı, daha sakin ve kendisiyle barışık hale getiriyor. Gevşeme teknikleri akut stres durumlarında çabuk etki sağlıyor.

BİRAZ SESSİZLİK
Sessizlik strese karşı etkili bir ilaç. Sinirleri sakinleştirir, zihni ve duyuları canlandırır. Evin sessiz bir odasında bilinçli ve düzenli olarak 15-20 dakika süreyle kalabilirsiniz. Ayrıca büyük şehirlerde müze ya da kütüphane gibi birçok sessiz yer bulmak mümkün.

PARKA, ORMANA, YEŞİLE GÜVENİN!
Hollandalı araştırmacılar yeşil rengin rahatlatıcı etkisi olduğu ve insanı keyifli yaptığını saptamış. Bahçe ya da parkların olduğu yerlerde yaşayan insanlar, zihinsel olarak sağlıklı ve şehirdekilere göre daha az dolaşım sorunu yaşıyor. Bu nedenle düzenli olarak doğaya çıkmalı, kokuları içine çekmeli, yaprakların hışırtısını ve kuşların cıvıldamalarını dinlemeli.


TAKVİMİNİZİ HAFİFLETİN
Koşu, gevşeme teknikleri, park gezintileri önemli aktiviteler olarak takvime işlenmeli. Bir de şehir insanı boş zamanlarında ajandasını yeni bir sergi görmek, bir arkadaşla yemeğe çıkmak gibi aşırı sayıda randevuyla dolduruyor. İşte bu durum stres yaratıyorsa randevu sayısını -dinlenme adına- azaltmakta yarar var.

MASA BAŞINDAN KALKIN!
Zihni ve bedeni dinlendirmek için bol fırsat yaratmak gerekir. Bütün gün masa başında çalışanların kanındaki stres hormon seviyesi kritik seviyeye ulaşıyor ve insanı gergin yapıyor. Kısa hızlı gezintiler, temiz hava, açma ve germe hareketleri buna çare olabilir. Böylece iş yerine daha rahat ve dengeli dönmüş olursunuz.


UYKUNUZU ALIN
Çoğu kişi az uyuyor. Uyku ihtiyacı oldukça kişisel, ancak vücudun dinlenmesi için mutlaka uykuya ihtiyacı var. Uyku sırasında vücut, stresi harika bir şekilde azaltabilir. Mümkünse iyi havalandırılmış bir odada ve -horlayan bir eş gibi- uyku bozukluklarına sebep olabilecek rahatsızlıklardan uzak durmakta yarar var.


    ETİKETLER:

    AKUT

    ,

    Uyku

    ,

    yoga

    ,

    spor

    ,

    Fırsat

    ,

    Müze

    ,

    Modern

    ,

    Hava

    ,

    Kalp

    ,

    sergi

    ,

    eğitim

    ,

    ,

    Uzak

    ,

    Karşı

    ,

    çare