Tatilden kilo almadan dönün

Bayram sofralarında doldurulmuş hindiye dönenler için ABD'li diyetisyen Lisa Drayer'ın önerileri var.

WASHINGTON - Bayram sofralarında doldurulmuş hindiye dönenler için ABD'li diyetisyen Lisa Drayer'ın önerileri var. CNN'in internet sitesinde özel günler için beslenme önerileri sunan Drayer, "Böyle günlerde kilo vermeye değil, kilonuzu korumaya odaklanın" diyor. Sitede yer alan habere göre, insanlar bayram ve tatillerde sanıldığı gibi aşırı kilo almıyor. Ancak bu dönemde alınan birkaç kilo bir türlü verilemiyor. İşte Drayer'ın bu konudaki önerileri:

  • Yılda bir-iki kez yediğiniz bir şeyle karşı karşıyaysanız yiyin, ama abartmadan.
  • Tatil boyunca yemeğe değil, aile ve arkadaşlarınıza odaklanın.
  • Tatilden bir gün önce ve tatil sonrasındaki günlerde kalorisi düşük besinler tüketmek, yağ zengini bayram sofralarının etkisini düşürür. Ancak tatilde yerim diyerek o güne dek aç kalmak yanlış.
  • İyi niyetli akraba ve arkadaşlara gerektiğinde 'hayır' demeyi bilin. Ama hâlâ bir dilim kek için ısrar ediliyorsa küçük bir parça alın!
  • Her zaman yiyebileceğiniz cips türü şeyleri tatillerde tüketmeyin. Tabağınıza en sevdiğiniz yemeklerden küçük porsiyonlar koyun.
  • Sıkı giysiler giyin. Böylece karnınız şişmeye başladığında fark etmeniz kolay olur.
  • Tabağınızda kalan yemekleri bozun! Yemek bitiminde geriye kalanları masada otururken üstlerine biber, tuz türü şeyleri boca ederek yenmez hale getirebilirsiniz!
  • Eğer tatilleri böylece atlatmayı başarırsanız, yılın geri kalanı ve sıradaki tatillerde kilo hedeflerinizi tutturacağınıza inancınız artar.