'Tavşan Deliği'nin dibi(ymiş) gibi

'Tavşan Deliği'nin dibi(ymiş) gibi
'Tavşan Deliği'nin dibi(ymiş) gibi
Haber: ZEYNEP AKSOY / Arşivi

Nicole Kidman’ın 3-4 yıl önceki dramalarından biri, hatırlarsınız. Küçük oğullarının bir kazada ölümüyle hayatları altüst olan orta sınıf çiftin hayatı; ‘Tavşan Deliği’. Bu derin acıyı çok iyi işleyemiyordu sanki, filmden bir his geçmemiş sonrasında tek bir sahne bile zihnime kazınmamıştı. Şimdi bunda metnin kendisinin de bir katkısı olabileceğini düşünmeye başladım. Çünkü ‘Tavşan Deliği’ filmi David Lindsay-Abaire’in oyunundan uyarlanmış ve Yan Etki tarafından Asmalı Sahne’de oynanıyor. Metin bir uzaklık ve soğukluk dikte ediyorsa aferin, bunu çok iyi içselleştirmişler. Soğukluk o küçücük sahnede, izleyiciyle burun buruna oynayan kasttan geçen tek gerçek duygu. Beş kişiler ve bir ensemble olmayı başaramıyorlar. Üstelik vahim teknik meseleler var: Ses yalıtım sorunu yüzünden müziğin içeri dolması, oyuncuların söylediklerinin duyulmaması gibi.
4 yaşında bir çocuğun ölümünden sonra kendine gelemeyen bir aileden bahsediyoruz: Anne, baba, teyze, anneanne. (Babayı canlandıran Faruk Barman o kadar ‘Türk erkeği’ ki, bu oyuna uzaydan düşmüş gibi duruyor) Belki kalplerini soğutarak bununla başetme yolunu seçiyorlar, belki yönetmen Serkan Üstüner böyle bir mesafeyi tercih etmiş. Olabilir ama o zaman içinize bir buz sarkıtı gibi saplanan, yarı-sapık bir okuma tercih ediniz ne olur, ki, metin, çocuğu kazayla öldüren gencin işin içine girmesiyle zaten belli bir sapkınlık eşiğine işaret ediyor. Ama hayır, galiba ciddi bir acıyı soğuk soğuk işleyen bir metni yüreğe bir kor gibi düşürmek ya da buzdan bir hançer gibi saplamak, kısaca bir şeyleri olduklarından biraz ileriye taşımak hâlâ tiyatromuzun harcı değil. Full Ikea dekor olsun, genç , hayat dolu teyze karakteri deri şort giysin, kimse karakterini zorlamasın, seyirci bıt bıt bıt alkışlasın ve perde. Oldu. Olmuyor işte!
‘Tavşan Deliği’nde bir tek genç oyuncu Yağız Can Konyalı’nın bir şeylerin sınırlarıyla oynama isteğine ikna oldum. Geri kalan her unsur, kostümden oyunculuğa, ‘mış’ gibi yapıyor.


    ETİKETLER:

    Nicole Kidman

    ,

    İKEA

    ,

    hayat

    ,

    zaman

    ,

    dolu

    ,

    genç

    ,

    perde