Tiyatroda Ankara atağı: StüdyoCer

Tiyatroda Ankara atağı: StüdyoCer
Tiyatroda Ankara atağı: StüdyoCer

'Hayvan Çiftliği'nin yönetmenliğini Erdal Beşikçioğlu yapıyor.

Cer Modern bünyesinde kurulan StüdyoCer, Ankara'yı tiyatronun önemli merkezlerinden birisi haline getiriyor. Bunda Erdal Beşikçioğlu'nun payı küçümsenemez.
Haber: ZEYNEP ÖZCAN / Arşivi

Ankara neredeyse 50 yıldır durmaksızın İstanbul ’la kıyaslanıyor. Ve ne yazık ki bu yarışı hep kaybediyor. Fakat son zamanlarda Ankara’da da kendisini belki de İstanbul gibi bir marka yapabilecek olan yeni etkinlikler yapılıyor.
Erdal Beşikçioğlu Ankara’nın tüm dezavantajlarını avantaja çevirmeyi başarmış bir isim. Üç yıldır Behzat Ç. olarak seyircilerinin evlerine konuk oluyor. Behzat Ç. dışında neler yaptığını merak edenleri ise televizyonlarının başından kaldırıp Cer Modern’deki tiyatro sahnesine davet ediyor. Bu sayede tiyatro meraklıları Cer Modern’de de vakit geçirmeye başladı.
Sahnesini ilk kez Hayvan Çiftliği ile açan StüdyoCer, izleyiciye alışılmışın dışında bir oyun sundu.
‘Hayvan Çiftliği’ni izlerken; aynı türden hayvanların birbirlerini gördükleri zaman nasıl sevindiğini ve nasıl uyum içerisinde yaşadıklarını görünce, bizim insanlar olarak yaşadığımız uyumsuzluğu düşünmeden edemedim. Onlardaki duygudaşlık bizde henüz gelişmedi. Onlar kendi türlerinin acılarını duyabiliyorlar. ‘Hayvan Çiftliği’nde hayvan içgüdülerinin ötesinde toplumsal içgüdüler de var. Yani, şöyle ‘bir espiri yapalım da seyirci rahatlasın’ tarzında bir oyun olmadığı için insan olarak girdiğiniz oyundan ‘düşünen insan’ olarak çıkıyorsunuz.
StüdyoCer, farklı sahnelerde farklı oyunlar izlemek ve biraz da düşünmek isteyenler için ‘Hayvan Çiftliği’ ile yakaladığı ritme Mojo adlı oyun ile devam edecek.
Cer ekibinin sabırlı çalışmaları ve gayretleri, başarılarının ardında yatan en önemli etkenlerden biri. Behzat Ç. oyuncularından Seda Bakan da bu şanslı ekibin bir parçası. Kendisi de bunu farkında: “Behzat Ç.'de Erdal Beşikçioğlu’yla tanıştığım ilk günden beri onunla çalışmanın ne denli büyük bir şans olduğunun farkındaydım. Ve bu şansı sonuna kadar değerlendirmeye çalışıyorum. Kendisinin sanat aşkı ve bildiklerini başkalarına da öğretme hevesi beni çok etkilese de mükemmelliyetçi tavrı beni biraz zorlamıyor da değil.”
StüdyoCer’deki oyunlar yalnızca yetişkin oyunları ile sınırlı değil. Yakın zamanda Behzat Ç.’yi yakından takip edenlerin Tahsin müdür olarak tanıkları Eray Eserol’un da yönettiği ‘Sokak Kedisi Marilu’ çocuk izleyicilerle buluşacak. Provalara çok fazla önem veriyorlar. Genç oyuncular durmaksızın haftanın her günü bir aradalar.
Eray Eserol stu¨dyocer'de biraz daha farklı bir tiyatro, biraz daha farklı bir performans anlayışı yaratmaya çalıştıklarını söylüyor. Erdal Beşikçioğlu ile bu oyunu seçerken, oyuncu, sahneleme tarzı u¨zerine konuşup “Bu gencç, bu enerjik, bu duygu dolu ülkeye uyan og?ullarımıza ve kızlarımıza armag?an bir oyun” diye yola c¸ıkmışlar. Sokak Kedisi Marilu da bo¨yle seçilmiş. “Metin so¨zu¨nu¨ sadece gu¨nu¨mu¨ze so¨ylemiyor. Geleceg?e de so¨yleyecek so¨zu¨mu¨z var,” diyorlar.
Kimine göre hiçbir şey olmayan, kimine göre de hiçbir eksiği olmayan Ankara’ya Erdal Beşikçioğlu ve ekibi her geçen gün yeni bir renk katıyor. Bu şehirde aradığı güzelliği bulamayıp anlarını değerlendirmek isteyenlerın bu kış ve önümüzdeki bahar aylarında Cer Modern’deki oyunları yakından takip etmelerinde fayda var. Alternatif oyunlar izlemek isteyenler için Erdal Beşikçioğlu’nun sanat yönetmenliğini yaptığı StüdyoCer’de bulunmak sizi memnun edecek.