Türklerin lükse iştahı bitmiyor

Türklerin lükse iştahı bitmiyor
Türklerin lükse iştahı bitmiyor
Yeni Louis Vuitton mağazasının açılışına katılan markanın CEO'su Yves Carcell, pazardaki gidişattan memnun
Haber: ASLI BARIŞ - aslibaris@radikal.com.tr / Arşivi

İstanbul’da yaşayanlar bilir, Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayan köprü, aslında ‘ayırıcı’ bir görev de görür; Çoğu kent sakini futboldaki rekabeti alışverişe de taşıyarak, birbirinin alanına fazla ‘yanaşmaz’. Oldu ki gitmek zorunda kaldı, stiliyle o dünyaya ait olmadığını yüz metre öteden belli eder. Çünkü semtlere göre alışveriş yapanın çehresi, giyim tipi, değişlik gösterir.
Nişantaşı- Tünel hattında yaşayan biri olarak moda devlerini yokuşsuz temiz ve düzenli bir caddede topamayı başaran Bağdat’a uzunca bir süredir ayak basmamıştım. Ama Louis Vuitton CEO’sunun katılımıyla açılacak yeni mağaza, bu açığı kapatmamı sağladı. 

Nişantaşı elitist, Bağdat Caddesi genç
Carcelle de Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nin birbirinden farklı olduğunu söylüyor.”15 yıl önce Nişantaşı’nı ilk gördüğümde Türkiye ’nin lüks merkezi olacağını anladım ve mağaza açma kararı aldım. Nişantaşı’nın tüketici kitlesi daha elitist, Bağdat Caddesi’nde ise gençlik patlaması var. Hareketli, renkli, eğlenceli şeyler almak istiyorlar. Biz de ona göre ürünler seçtik mağaza için. Ayrıca burada yeşil alanlar fazla; hatta mağazanın önünde bile küçük bir bahçe var. Louis Vuitton tarihinde ilktir bu.” 

Siparişle timsah avlanır
Fiyat aralıklarıyla ilgili bilgi vermekten kaçınan Carcelle, lükse fiyat konamayacağını söylüyor;“Louis Vuitton’un en pahalı ürünleri bu mağazada yok çünkü öyle bir ürün yok. Markanın bir fiyat tavanı yok. Lükste sınır tanımıyoruz. En pahalı ürünü aldım diyemez bir Louis Vuitton müşterisi, çünkü ücretleri malzeme ve emeğe göre değişen özel siparişler alıyoruz. Mesela insan boyunda krokodil dokulu bir bavul isteyin, gidip timsahları sizin için avlayalım!” 

Hermes iyi bir yatırım
Hermes’in hisselerini toplayarak, markayı gizlice ele geçirmeye çalıştığı LVMH Grubu yöneticisi konuyla ilgili çok rahat; “İş adamlarının kârlı bulduğu bir yatırımı değerlendirme hakları vardır; Bir markanın hisselerini piyasaya sürmeden önce bu gerçeği kendisine hatırlatması gerekir. Louis Vuitton Moet Hennesy olarak Hermes’i iyi bir yatırım olarak görüyoruz. Kaliteli ve köklü bir marka, oturmuş bir müşteri kitlesi var. Hermes’in ‘Aile şirketiyiz” türevi söylemleri yapıp, sonra markayı halka açmaktaki tutarsızlığını anlamıyoruz. İşimize bakıyoruz”


    ETİKETLER:

    Türkiye