Uyarı sürüyor: Şekere dikkat

Uyarı sürüyor: Şekere dikkat
Uyarı sürüyor: Şekere dikkat

Ramazanın bitimiyle başlayan bayram, her sene olduğu gibi bu sene de ‘yeme içme’ odaklı problemleri beraberinde getiriyor. Ramazan süresince beslenme alışkanlıkları değişen kişiler, bayramla beraber başlayan ziyaretler boyunca ‘ikramlar’ nedeniyle sıkıntıya girebiliyor.
Bu konuda da beslenme uzmanları, bayramda kaynağı şeker olan besinlere dikkat edilmesi gerektiğini söylüyor. Bu konuda yetkin isimlerden, Başkent Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü Uzmanı Doç. Dr. Muhittin Tayfur ‘şeker tehlikesi’nin altını çiziyor. Beslenme uzmanı Tayfur, günlük besinlerin üç ana ve üç ara öğüne bölünerek alınması gerektiğini söylüyor ve şekerden uzak kalınmasını öğütlüyor: “Öğünlerde dört temel besine (süt-et, yumurta, kurubaklagil-meyve ve sebze-ekmek ve tahıl grubu) yer verilmelidir. Saf şekerler kullanılmalıdır. Beyaz peynir yerine tam buğday ekmeği veya kepek ekmeği, pirinç yerine bulgur tüketilmelidir. Enerjinin başlıca kaynağı olan tam tahıl ürünleri yerine yağsız et, az yağlı veya yağsız besinler tüketilmelidir. Enerji değeri yüksek olan besin gruplarının aşırı tüketimine dikkat edilmelidir. Özellikle yemeklerden önce bir parça sebze tüketilmesi, doygunluğu sağlayarak fazla yemek yemeyi önleyebilir. Posa içeriği yüksek besinler de tokluk duygusunu vermekte ve acıkmayı geciktirmektedir.”
Uzman doktor yemek öncesi su tüketilmesinin aşırı yeme isteğini azaltacağını anımsatıyor. Aşırı şeker kullanımının zararlarını ise “Başta kalp-damar hastalıkları olmak üzere diyabet, hipertansiyon ve kanser gibi hastalıklara neden olabilir” diye özetliyor.

Bunlara dikkat!

Hamur işi ve sütlü tatlılar, reçel, marmelat, bal pekmez vb, şekerli meşrubatlar, dondurma, kek ve kurabiyeler, şekerlemeler (akide şekleri, lokum, çikolata).


    ETİKETLER:

    Ramazan

    ,

    kanser

    ,

    Beyaz

    ,

    Diyabet

    ,

    Doktor

    ,

    Yemek

    ,

    Beslenme

    ,

    Kalp

    ,

    ekmek

    ,

    Uzak

    ,

    Enerji