Yağ yakmanın 10 sırrı
Yağ yakmanın 10 sırrı
Yanlış ve bilinçsiz beslenme hem sağlımızı olumsuz etkiliyor hem de fazla kilolara sebep oluyor. Bu da insanları zayıflama çabasına itiyor. Durmaksızın yeni yollar üretilse de zayıflamak o kadar da zor değil. Gün içinde belli adımları uygulayarak fit bir vücuda ulaşabilirsiniz. FitWell Beslenme Koçu ve Milli Takımlar Beslenme Uzmanı Cenk Özyılmaz, zayıflamanın altın kurallarını anlatıyor...

1. Günlük enerji alımına dikkat!
Yapılması gereken öncelikli işlerin başında, günlük enerji alımında kısıtlamaya gidilmesi gelir. Fakat sadece gün içerisinde ne kadar kalori alındığı değil, neyin ne zaman tüketildiği de önemlidir.

2. En önemli öğün: Kahvaltı 
Her gün mutlaka kahvaltı yapın. Uzun bir süredir uykuda olan vücut, kaliteli proteinler, kompleks karbonhidratlar, vitamin ve minerallere ihtiyaç duyar. Bu besin ögelerini alarak metabolizmayı hızlandırabilir ve güne daha enerjik başlayabilirsiniz.

3. Basite kaçmayın
Basit karbonhidratlardan uzak durun. Çay şekeri, beyaz un, reçel, bal gibi besinlerin tüketimine sınırlama getirin.


4. Sofranızda doymamış yağlara yer açın
Vücudumuzun ihtiyacı kadar yağ tüketmeye özen gösterin. Öğünlerinizde doymuş yağları değil, daha çok doymamış yağlardan zeytin ve fındık yağını tercih edin. Yağlı tohumların tüketilmesine özen gösterin.

5. Sebze ve meyve tüketimini arttırın
Sebze ve meyve tüketimi hem vitamin ve mineral ihtiyacımızı karşıladığından, hem de posalı ürünler olduğundan her gün 4-5 porsiyon tüketin.

6. Öğün atlamayın
Günlük besin tüketimini üç ana öğün 1-2 ara öğün olarak düzenleyin.

7. Akşamları protein ağırlıklı beslenin
Akşam saat 9’dan sonra bir şey yememeye dikkat edin. Bu son öğünde mümkünse karbonhidrattan zengin, özellikle şeker içeren besinler değil (meyveler, pasta, kek gibi), daha çok protein ağırlıklı süt ürünleri veya yağlı tohumlar tercih edebilirsiniz.

8. Bol bol su için
Günlük su tüketimine özen gösterin. Vücut ağırlığının her 25 kg’ı için 3-4 su bardağı su tüketmelisiniz. Bunun bir kısmı bitki çaylarından karşılanabilir.

9. Egzersizleri ihmal etmeyin
Kilo kontrolünün, yağ yakmanın en büyük anahtarlarından olan egzersizleri düzenli olarak yapmaya dikkat edin.

10. Uyku düzeninize önem verin
Uyku faktörünün de kilo kontrolünde çok önemli bir yeri olduğunu unutmayın. Gece salgılanan hormonların metabolizma üzerindeki etkileri son derece önemlidir. Bunun yanında iştah üzerinde çok büyük etkisi olan stresin de en büyük etkeni uykudur. Bu nedenle düzenli olarak günde 6-8 saat uyuyun.


    ETİKETLER:

    Uyku

    ,

    Beyaz

    ,

    Protein

    ,

    Akşam

    ,

    Çay

    ,

    Kahvaltı

    ,

    Zengin

    ,

    Gece

    ,

    Vitamin

    ,

    zaman

    ,

    derece

    ,

    Uzak

    ,

    Enerji