Yaşlı erkekler 'D'yi unutmayın!

Yaşlı erkekler 'D'yi unutmayın!
Yaşlı erkekler 'D'yi unutmayın!
D vitamininin özellikle 60 yaş üzerindeki erkeklerin beyin işlevini iyileştirdiği saptandı



WASHINGTON - D vitamininin özellikle 60 yaşın üzerindeki erkeklerde beynin işlevini iyileştirdiği bildirildi. İngiltere’deki Manchester Üniversitesinden bilim adamları Avrupalı meslektaşlarıyla 40-79 yaşındaki 3 binden fazla erkeğin beyin işlevi ve D vitamini arasındaki bağlantıyı araştırdı.
Araştırmacılar, vücudunda yüksek oranda D vitamini bulunan erkeklerin dikkat ve cevap becerilerine dayanan basit nöropsikoloji testinde daha başarılı olduklarını gördü. Ancak araştırmacılar yüksek oranda D vitamini ve beynin iyi çalışması arasındaki bağın 60 yaşın üzerindekilerde daha belirgin olduğu sonucuna vardı.
"Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry" dergisinde yayımlanan araştırmanın sonuçlarının beynin yaşlanmasıyla mücadeleye katkıda bulunabileceği vurgulandı.
Hollandalı bilim adamlarının geçen yıl yaptığı araştırma da, D vitamini eksikliğinin yaşlılarda depresyon riskini veya başka psikolojik sorunları artırabileceğini göstermişti.(aa)

 

 

D VİTAMİNİ

 

 

D vitamini, kalsiyum ve fosforun sindirim yollarında kullanımı ve emilimi ile özellikle çocuklarda büyüme için gerekli vitamin.
Kas zayıflığına karşı vücudu korur, kalp atışının düzenlenmesinde etkilidir, bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, tiroit fonksiyonları ve normal kan pıhtılaşması için gereklidir. D vitamini sindirim sisteminden kalsiyum emilimini artırır ve kemiklerde kalsiyum birikimine yardım eder. D vitamini kalsiyum emilimini ve kalsiyumun aktif taşınmasını hızlandırarak artırır. Özellikle bağırsak dokularındaki epitel hücrelerde kalsiyum emilimine yardım eden, kalsiyum-bağlayıcı proteinlerin oluşumunu artırır. Ön maddesi deri altında bulunur. Güneş ışınlarının etkisiyle D vitaminine dönüşür. Bu vitamin, kalsiyum ve fosforun bağırsakta emilimi ve vücutta kullanımı için gereklidir. Kuvvetli kemik ve dişler, bu vitaminin kalsiyumu buralara yerleştirmesiyle olur.  Kaynakları En önemli kaynak güneş ışınlarıdır. Ayrıca, karaciğer, balık, yumurta, tereyağı, peynir, mantar. Günlük ihtiyaç 5-10 µg.
Azlığı Az kalsiyum ve fosfor alınmasına bağlı olarak kemiklerde yumuşamaya ve kemik ve diş yapısında bozulmalara neden olur. Aşırısı Bulantı ve kusma yapar. Böbreklere zarar verir.
Çocuklar için önemli: Çocukların güneşin dik gelmediği saatlerde açık havada gezdirilmesi durumunda, deri altındaki ön madde D vitaminine dönüşür.  (Kaynak: Wikipedia)