Yeni yıl hedefleri nasıl gerçekleşir?

Yeni yıl hedefleri nasıl gerçekleşir?
Yeni yıl hedefleri nasıl gerçekleşir?

31 Aralık pek çok kişi için eski hayatın son günü anlamına da gelir. Son sigaralar içilir, yüksek kalorili yemekler son kez yenir; zararlı alışkanlıkları terk etme sözü verilir. Yeni yılda daha fazla spor yapılacak, diyetle kilo verilecek, strese veda edilecektir. ‘Deals.com’ adlı internet sitesinin anketine göre, 2014 için hedef listesinin ilk üç sırasında spor yapmak, sağlıklı beslenmek ve tasarruf yapmak var. Dördüncü sırada kilo vermek geliyor. Peki, hedeflere ulaşmak için ne yapmalı?
Alman sağlık sigortası şirketi Techniker Krankenkasse’den psikolog Heiko Schulz, “Şimdiye kadar sağlıklı yaşamamış kişiler, bugünden yarına yaşam tarzlarını değiştirmeyecektir. Önemli olan ulaşılabilir, ara hedefler koymaktır” diyor. Alman Psikoloji Toplumu Derneği’nin başkanı Prof. Gerhard Stemmler de “İki yıl arasında bir bilanço çıkarmak, ‘Nerede duruyorum, varmak istediğim yer neresi?’ diye sormak iyi olur” yorumunda bulunuyor.
Uzmana göre, hedeflerin gerçekçi ve somut bir şekilde formüle edilmesi hedefe ulaşmayı kolaylaştırıyor. Stemmler, “İşimi değiştirmek istiyorum” demek yerine, yapılan işte rahatsız olunan unsurun belirlenmesi ve ona göre bir yol izlenmesini öneriyor.
Schulz, insanlara güven ve iyimserlik kazandıran istikrarlı ilişkilerin önemini vurguluyor. Uzmana göre, en önemli hedeflerden biri de insanın kendi hayatını sorgulaması. “Hayatımda beni mutlu eden bir şey var mı? Ailem, arkadaşlarım, sosyal çevrem bana destek oluyor mu?” sorularını herkesin sorması gerektiğini belirten Schulz, yanıtlara göre değişiklikler yapmak gerektiğinin altını çiziyor. (Deutsche Welle)