Yılbaşını kilo almadan geçirmenin 10 yolu

Yılbaşını kilo almadan geçirmenin 10 yolu
Yılbaşını kilo almadan geçirmenin 10 yolu
Yeni yılın ilk gününü gaz şikayeti, şişkinlik, hazımsızlık gibi sorunlar yaşamamak için neler yapmalı?

Yılbaşı sofrası demek şölen sofrası demek. Diyetlerin rafa kalktığı, şaşalı yemeklerin, her türlü abur cuburun mübah sayıldığı bu özel gün, üzerine bir de alkol eklenince ortaya pek keyifli bir sonuç çıkaramayabiliyor. Sağlıklı beslenme alışkanlıklarını bir gece de olsa bir tarafa bırakmak doğru değil ama hemen her yılbaşı yaptığımız bir şey... Peki yeni yılın ilk günü gaz şikayeti, şişkinlik, hazımsızlık gibi sorunlar yaşamamak için neler yapmalı? Liv Hospital Diyet ve Beslenme Uzmanı Sanem Apa yılbaşını hem sağlıklı bir şekilde hem de kilo almadan geçirmenin püf noktalarını anlatıyor.

1) Bir gece öncesinde ılık bir duş almalı ve ertesi gecenin uzun süre uykusuzlukla geçebileceğini düşünerek mümkün olduğunca erken saatte uyumalısınız.

2) Güne yarım limon sıkılmış 1- 2 bardak su içerek başlayın. “ Akşam nasılsa çok yiyeceğim” düşüncesiyle kahvaltıyı atlamayın. Mutlaka kahvaltıda 1-2 dilim tam tahıllı ekmek, 1- 2 kaşık lor peynir veya 2 parmak kalınlığında az yağlı peynir ve bol dereotu, maydanoz, roka, vb sebzelerin bulunduğu öğün tüketin. Gün içerisinde 8-10 bardak yani ortalama 2- 2.5 litre su tüketin.

3) Öğle yemeğinde lif içeriği yüksek besinleri tercih edebilirsiniz. Öğle yemeğinde çorba, yağsız yoğurt, salata veya ton balıklı salata veya etsiz pişirilmiş sebze yemeği ile yağsız yoğurt, salata uygun olabilecek alternatiflerdir.

4) Öğün atlanmamalı, mutlaka 2- 3 saat aralıklar ile hacmen küçük ama besin öğeleri bakımından kaliteli ara öğünler tüketmelisiniz.
• 1 bardak light kefir
• 2- 3 kuru kayısı ile 1- 2 ceviz veya 6-8 badem/fındık
• 1 bardak light ve tuzsuz ayran
• 1- 2 grissini
• 1 küçük çay bardağı leblebi
• 1 porsiyon C vitamini içeriği yüksek meyve (2 mandalina= 1 portakal= 1 kivi)

5) Akşam yemeğinden önce ara öğün alternatiflerinden birini tüketmeli, geceye aç karnına başlamamalısınız.

6) Izgara, fırında, haşlama veya buğulama yöntemleri ile pişirilmiş besinleri seçmeniz, hindi veya tavuk yiyecekseniz beyaz kısımlarını derisiz olarak tüketmeniz uygun seçim olacaktır. Salam, sosis gibi şarküteri ürünlerinden ise uzak durmalısınız.

7) Süt grubundaki besinler masanızda yoğurt ile yapılmış mezeler olarak karşınıza çıkacaktır. Bu noktada dikkat etmeniz gereken mayonez ilave edilmemiş yiyeceklere yönelmek olmalıdır. Et grubu seçeneğinizin hemen yanına alacağınız buharda pişirilmiş veya sote edilmiş sebzeler bağırsaklarınızı koruyacaktır. Bu alternatifler yoksa sossuz, limon, elma sirkesi veya nar ekşisi ilave edilmiş salata tüketmeniz yine sindirim sisteminize yararlı etki yaratacaktır.

8) Ertesi sabah “Neden yedim?” duygusu ile uyanmak istemiyorsanız tahıl grubunun baştan çıkarıcı etkisine karşı temkini elden bırakmayın. Yılbaşı sofralarının vazgeçilmezlerinden olan iç pilav yemeyi düşünüyorsanız ekmek tüketiminiz sınırlandırmanız doğru yaklaşım olacaktır. Yeni yılın hep ağız tadı ile geçmesi düşüncesi ile yiyeceğiniz sütlü tatlı veya meyve tatlıları gecenizin yıldızları olabilirler.

9) Alkol içecekseniz mutlaka kaliteli protein içeriği olan yoğurtlu mezelerle ve az yağlı peynirlerle yapmaya çalışın. Sağlıklı beslenme alışkanlıkları içerisinde erkeklerin 2 kadeh, kadınların ise 1 kadehten fazla alkol içmeleri önerilir.

10) Çok fazla tüketim yaptığınızı düşünüyorsanız güne bol su içerek başlamalısınız. Sabah kahvaltınızda yağsız yoğurt, 2- 3 dilim ananas ve 1- 2 ceviz tüketebilirsiniz. Gün içerisinde su tüketiminizi arttırabilir, papatya, melisa, adaçayı, ıhlamur gibi bitki çayları içebilirsiniz. Hafif tempolu yürüyüşler yapabilir metabolizmanızın canlanmanızı vücudunuzdan toksinlerin uzaklaşmasınız sağlayabilirsiniz. Öğle ve akşam yemeklerinde ise sebze yemekleri ile yoğurt veya cacık tüketmek de yine sağlıklı bir yıla başlamanıza yardımcı olacaktır. Ara öğünleri mutlaka yapmalı, günü ılık bir duş alarak tamamlamalısınız.