Bayramda aşırı et tüketimine dikkat

Bayramda aşırı et tüketimine dikkat
Bayramda aşırı et tüketimine dikkat
- İzmir Halk Sağlığı Müdürü Türkyılmaz: - "İhtiyaçtan fazla protein tüketimi kolesterolün artması, böbrek fonksiyonlarının bozulması ve gut hastalığını ortaya çıkarabilir" - "Yetişkin bir bireyin günde et, yumurta, kuru baklagil grubundan en fazla 2-3 porsiyon tüketmesini öneriyoruz"

İZMİR (AA) - İzmir Halk Sağlığı Müdürü Bediha Türkyılmaz, ihtiyaçtan fazla protein tüketiminin kolesterolü yükselttiğini, böbrek fonksiyonlarını bozduğunu ve gut hastalığını ortaya çıkardığını hatırlatarak, Kurban Bayramı 'nda et, yumurta, kuru baklagil grubunun günde en fazla 2-3 porsiyon tüketilmesi uyarısında bulundu. 

Türkyılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kurban Bayramı'nda bol miktarda et ve tatlı tüketiminin sağlık açısından risk oluşturduğunu söyledi.

Etin, sindirimi zor bir besin olduğuna dikkati çeken Türkyılmaz, özellikle yeni kesilmiş hayvanların etlerindeki sertliğin, sindirimi daha da zorlaştırdığını kaydetti.

Yağlı etlerin doymuş yağ ve kolesterol içeriğinin de yüksek olduğu bilgisini veren Türkyılmaz, kalp damar, diyabet ve yüksek tansiyon hastalarının Kurban Bayramı'nda yağsız veya az yağlı etleri tercih etmeleri gerektiği uyarısında bulundu.

Bayramda et tüketiminde aşırıya kaçılmamasını isteyen Türkyılmaz, şöyle konuştu:

"İhtiyaçtan fazla protein tüketimi kolesterolün artması, böbrek fonksiyonlarının bozulması ve gut hastalığını ortaya çıkarabilir. Yetişkin bir bireyin günde et, yumurta, kuru baklagil grubundan en fazla 2-3 porsiyon tüketmesini öneriyoruz."

- Pişirme tavsiyeleri

Bayramda etlerin tüketilmesi kadar pişirilme yönteminin de sağlık açısından büyük önem taşıdığının altını çizen Bediha Türkyılmaz, yeni kesilen hayvanın etinin sert olması nedeniyle zor piştiğini kaydetti.

Etin birkaç gün dinlendirildikten sonra tüketilmesini tavsiye eden Türkyılmaz, "Et, kendi yağı olduğu için ilave yağ katılmadan pişirilmelidir. Özellikle kuyruk yağı veya tereyağının et yemeklerinde kullanılmasından kaçınılmalıdır" diye konuştu.

 Haşlama ve ızgaranın sağlıklı pişirme yöntemleri olduğunu hatırlatan Türkyılmaz, şu bilgileri verdi:

"Izgarada pişirilirken, etle ateş arasındaki mesafe eti yakmayacak ve kömürleşmeye neden olmayacak şekilde ayarlanmalı. Çok yüksek ısıda, uzun süre pişirme ve kızartma yöntemi çeşitli kanserojen maddelerin oluşumuna neden olabileceği için tercih edilmemelidir. Etlerin tek başına değil de sebzelerle birlikte pişirilmesi veya tüketilmesi, besin çeşitliliğinin sağlanması açısından sağlıklı bir yöntemdir."