İzmir'de kent içi toplu ulaşımda kart dönüşümü sorunu

İzmir'de kent içi toplu ulaşımda kart dönüşümü sorunu
İzmir'de kent içi toplu ulaşımda kart dönüşümü sorunu
- Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili Doğan: - "Vatandaşın mağduriyetini kağıt biletle çözmek iş yapamamanın, hizmet üretememenin, sistemsizliğin sembolü"

İZMİR (AA) - İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili Bilal Doğan, kentte toplu ulaşımda elektronik ücret toplama sisteminde yaşanan sıkıntılar nedeniyle "kağıt biletli" döneme geçilmesini eleştirerek, "Vatandaşın mağduriyetini kağıt biletle çözmek yapamamanın, hizmet üretememenin, sistemsizliğin sembolü" dedi.

Doğan, yaptığı yazılı açıklamada, İzmir'de kent içi toplu ulaşımda kart dönüşümü sorununun 2 haftadır hiçbir düzenleme ve önlem alınmamasından dolayı devam ettiğini, ücretsiz geçişlerden dolayı kamu zararının milyonları aştığını belirtti.

İzmir Büyükşehir Belediyesinden soruna 25 sene öncesinin çözümünün geldiğini ifade eden Doğan, metro ve İZBAN istasyonlarında satışa sunulan kağıt biletleri satın almak isteyen vatandaşların uzun kuyruklar oluşturduğunu, bu uygulamanın şehrin her geçen gün geriye gittiğinin büyük bir göstergesi olduğunu belirtti.

"Beceriksiz ve basiretsiz yönetim anlayışı"nın İzmirlileri mağdur ettiğini savunan Doğan, şu görüşleri dile getirdi: 

"İhale yapılmış, sistemin ne zaman değişeceğinin tarihi başından belli. Sistemin değişeceği gün geliyor vatandaş turnikeye gidiyor kartları çalışmıyor. Burada kıymetli hemşehrilerimizin günahı ne? İki haftadır hala sistemi düzeltemiyorsun ve en sonunda 25 sene geriye giderek bilet bastırıyorsun. Ey Aziz Kocaoğlu sen kimi kandırıyorsun? Bilet sistemiyle 90 dakika ücretsiz aktarma yapan yolcular şimdi ne yapacak, biletlerini ortadan ikiye mi bölecek. İşine, evine 2-3 aktarmayla giden yolcuların mağduriyeti için bir çözüm yolu üretilmediği ortada. Millet gitti aya İzmir kaldı yaya. Vatandaşın mağduriyetini kağıt biletle çözmek iş yapamamanın, hizmet üretememenin, sistemsizliğin sembolü."

Doğan kağıt biletlerin, sahteciliği de beraberinde getirebileceğine dikkati çekti.

İzmir Büyükşehir Belediyesinin otobüs işletmesi ESHOT tarafından yenilenen elektronik ücret toplama sistemi işletmeciliğinde farklı firmanın ihaleyi kazanması sonucu, ay başından bu yana toplu ulaşımda yaşanan aksaklık kısmen de olsa sürüyor.