İzmir'deki kent içi toplu ulaşım ihalesi

İzmir'deki kent içi toplu ulaşım ihalesi
İzmir'deki kent içi toplu ulaşım ihalesi
- Elektronik ücret toplama sisteminin yeni işletmecisi firmanın açıklamasından: - "Gerçeklerle örtüşmeyen, kişilik haklarımızı zedeleyici haber ve beyanatlarla ilgili yasal başvurularımızı gerçekleştirdik"

İZMİR (AA) - İzmir'deki kent içi toplu ulaşımda elektronik ücret toplama sisteminin yeni işletmecisi olan Kartek AŞ, sistemi devraldıktan sonra gerçeklerle örtüşmeyen, kişilik haklarını zedeleyici haber ve beyanatlarla ilgili yasal başvuruların yapıldığını bildirdi.

Kartek AŞ'den yapılan yazılı açıklamada, son günlerde bazı basın yayın organlarında yer alan haberlerde, "tecrübeleri ve yetki belgeleri yok" türü iddiaların yer aldığı vurgulanarak, buna karşın sahip oldukları "teknolojik ürün deneyim belgesi"nin yeterliliklerinin bir kanıtı olarak gösterildi.

İzmir'in toplam kapasitesinin 10 kat fazlası kart ve 200 kat fazlası cihazı tek sistem üzerinden yönettiklerinin aktarıldığı açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Ödeme sistemleri alanında  Türkiye 'nin en büyük şirketler grubundan biriyiz. ESHOT'un 'Elektronik Ücret Toplama Sistem İşletim Hizmeti' ihalesiyle, idareye ait olan sistemleri yaklaşık 4 milyon kart ve 2 bin terminali devralmak üzere ihaleyi kazandık. Teknolojik başarılarımız ortadayken, basın üzerinden gereksiz polemiklerle üzerimize gelinmesini son derece manidar buluyoruz. Gerçeklerle örtüşmeyen, kişilik haklarımızı zedeleyici haber ve beyanatlarla ilgili yasal başvurularımızı gerçekleştirdik. Bu günden sonra da bu tip haber ve beyanatlarla ilgili tüm yasal haklarımızı kullanacağız."

İzmir Büyükşehir Belediyesinin otobüs işletmesi ESHOT tarafından yenilenen elektronik ücret toplama sistemi işletmeciliğinde farklı bir firmanın ihaleyi kazanması sonucu toplu ulaşımda bazı aksaklıklar yaşanmıştı.