İzmir'deki kent içi toplu ulaşımda aksaklık

İzmir'deki kent içi toplu ulaşımda aksaklık
İzmir'deki kent içi toplu ulaşımda aksaklık
- AK Parti İzmir Milletvekili Binali Yıldırım: "Sorunun sebebi idari beceriksizliktir" - "(Sorun nedeniyle toplu taşıma araçlarında ücret alınmaması) Tamam vatandaş zahmet çekmesin ama oluşan bu kamu zararını kim ödeyecek? O kaynakları daha güzel hizmetlerde kullanmak varken, kendi beceriksizliğinizin bedelini millete niye ödetiyorsunuz?" - İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu: "Bu zararın İzmirli hemşehrilerimize rücu ettirileceği gibi senaryolar tamamıyla asılsızdır"

İZMİR (AA) - AK Parti İzmir Milletvekili Binali Yıldırım, İzmir'de, otobüs, metro, hafif raylı sistem ve deniz ulaşımında entegre olarak kullanılan elektronik ücret toplama sistemi işletmeciliğinde, yenilenen ihalenin ardından sistem değişikliğinde yaşanan sorunun "idari beceriksizlikten" kaynaklandığını bildirdi.

Yıldırım gazetecilere yaptığı açıklamada, İzmir'de 1 Haziran'dan itibaren toplu ulaşımda sorun yaşandığını, vatandaşların mağdur olmaması için 4 gündür otobüs, metro, hafif raylı sistem ve vapurların ücretsiz olarak hizmet verdiğini kaydetti.

Sorunun sebebinin "idari beceriksizlik" olduğunu vurgulayan Yıldırım, "Siz bir sistem kurdunuz, bu sistemi ihaleyle bir firmaya verdiniz, kurulan kaynak kodları sizin elinizde yok. Siz şifrenizi, her şeyinizi, programınızı firmaya vermişsiniz. Firma bir dahaki ihalede kazanamayınca size şantaj yapıyor. Siz de onun gereğini yapmanız lazımken, çareyi gelen baskılar üzerine bedava taşımakta buluyorsunuz. Tamam vatandaş zahmet çekmesin ama oluşan bu kamu zararını kim ödeyecek? O kaynakları daha güzel hizmetlerde kullanmak varken, kendi beceriksizliğinizin bedelini millete niye ödetiyorsunuz?" diye konuştu.

Yıldırım, yaşananların İzmirlinin gözü önünde olduğuna dikkati çekerek, "Temennimiz vatandaş mağdur olmasın. Biz hemşehrilerimizi üzmesinler istiyoruz. Bizim rekabetimiz hizmetle olur. Onların beceriksizliğiyle siyaset yapmak gibi bir düşüncemiz olmadı. Ümit ederim ki kısa sürede çözülür bu sorun. İzmir gibi ilklerin şehrinde görmek istemediğimiz şeyler" ifadelerini kullandı.

Sorunun belediyeye maliyetini bilemediğini, ancak ilgililerin bunu çıkaracağını dile getirerek, "Vatandaşın bu sorundan zorluk çekmemesi iyi bir düşüncedir ama dönüp bunun hesabını belediye görevlilerinin, yetkililerinin vermeleri gerekiyor" dedi. 

- Kocaoğlu'nun açıklaması

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da yaptığı yazılı açıklamada, ihale sürecinin tamamlanmasının ardından, 1 Haziran'dan itibaren başlaması gereken yeni sistemin adaptasyonunda bir takım sıkıntılar yaşandığının doğru olduğunu, söz konusu sıkıntıların İzmirlilere hissettirilmemesi için her türlü kolaylık ve özverinin gösterildiğini ifade etti.

Bu süreçte İzmir Büyükşehir Belediyesi ve bağlı kurumlarının, bütün çalışmalarını yasalara ve kurallara sıkı sıkıya bağlı olarak sürdürdüğüne dikkati çeken Kocaoğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

"Her problemde olduğu gibi bu problemin de bir sorumlusu vardır. Bunun bedeli, mutlaka sorumlu ya da sorumlulara yansıtılacaktır. Bu zararın İzmirli hemşehrilerimize rücu ettirileceği gibi senaryolar ise tamamıyla asılsızdır. Elektronik ücret toplama sistemine ilişkin ihaleyi kazanan yüklenici firma, sistemin sorunsuz işletilmesi konusunda çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürmektedir."

Bazı vatandaşlar ise sadece şirket değişikliğinin tüm ulaşım sisteminde aksaklığa neden olmasından duydukları endişeyi dile getirerek, gerekli tedbirlerin alınmamasını eleştirdi.