İzmir'deki kent içi toplu ulaşımda aksaklık

İzmir'deki kent içi toplu ulaşımda aksaklık
İzmir'deki kent içi toplu ulaşımda aksaklık
- Elektronik ücret toplama sisteminin yeni işletmecisi firma: "ESHOT, şartnamede belirtilen sistem bileşenlerini alamadığı için bize de teslim edemedi" - "Sorunların çözümü için azami çaba sarf ediyoruz"

İZMİR (AA) - İzmir'deki kent içi toplu ulaşımda elektronik ücret toplama sisteminin yeni işletmecisi Kartek, Büyükşehir Belediyesinin otobüs işletmesi ESHOT'un, şartnamede belirtilen sistem bileşenlerini alamadığı için kendilerine de teslim edemediğini, bundan kaynaklı sorunların çözümü için azami çaba sarf ettiklerini bildirdi.

Kartek'in yazılı açıklamasında, ihalenin kazanılmasıyla sistemin geçişini sağlamak ve 1 Haziran'da devralmak üzere çalışmaların aylar öncesinden başlatıldığı belirtildi.

Açıklamada, şunlar kaydedildi:

"ESHOT'a ait mevcut sistemlerin işletilmesi için girdiğimiz ihalede, çok kısa zamanda kuruma teknolojik destek vererek yeni bir sistemin hayata geçirilmesi için çalışmalara devam ediyoruz. ESHOT, şartnamede belirtilen sistem bileşenlerini alamadığı için bize de teslim edemedi. Kamunun zarar görmemesi ve İzmir halkının mağdur olmaması için ekibimiz ve ESHOT, büyük gayret içerisine girdik. Fakat işletim ihalesi olan bu süreç, teknolojik bir çaba haline dönüştüğü için birtakım sorunlar oluştu. Sorunların çözümü için azami çaba sarf ediyoruz."

Kartek Genel Müdürü Murat Göksenin Güzel de daha kolay ve güvenli, kullanım alanı çok daha geniş kapsamlı olduğunu ifade ettiği "İzmirim Kart"ı hayata geçirmek için çalıştıklarını aktararak "Son günlerde bu konuyla ilgili şirketimiz hakkında basında yer alan haber ve beyanatlarla ilgili suç duyurusu ve tazminat davaları da dahil olmak üzere tüm yasal haklarımızı kullanacağımızı, bu haklarımızın da sonuna kadar takipçisi olacağımızı belirtirim" ifadesini kullandı.

 

- "90 dakika ücretsiz aktarma" uygulaması 

 

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise toplu ulaşımda kullanılan "90 dakika ücretsiz aktarma" uygulamasının kaldırılacağına ilişkin iddialara değinerek, şunları ifade etti:

"12 Şubat 2007'de başlayan ve kent içi ulaşımda ücretsiz aktarma olanağı sağlayan sistem, dar gelirli vatandaşlarımıza destek olmak amacıyla uyguladığımız önemli bir sosyal proje niteliği taşımaktadır ve bundan vazgeçmemiz mümkün değildir. Hemşehrilerimizden, her seçim öncesinde ortaya atılan '90 dakika kaldırılıyor' şeklindeki iddialara itibar etmemelerini rica ediyorum."

İzmir Büyükşehir Belediyesinin otobüs işletmesi ESHOT tarafından yenilenen elektronik ücret toplama sistemi işletmeciliğinde farklı firmanın ihaleyi kazanması sonucu, ay başından bu yana toplu ulaşımda yaşanan aksaklık kısmen de olsa sürüyor.