Kuzey Ege Limanı'nda ihale hazırlıkları

Kuzey Ege Limanı'nda ihale hazırlıkları
Kuzey Ege Limanı'nda ihale hazırlıkları
- DTO İzmir Şubesi Başkanı Öztürk: -"Kıtalar arası aktarma limanı olarak planlanan Kuzey Ege Limanı'na yakın gelecekte çok iş düşmeyecek gibi görünüyor" - "Mevcut durum olumlu yönde değişene kadar Çandarlı projesinin farklı işlevlerle zenginleştirilmesi gerekiyor. Örneğin tersane yatırımı gündeme alınmalı"

İZMİR (AA) - Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Türkiye 'nin en büyük aktarma limanı olarak planlanan Kuzey Ege Limanı'na konteyner elleçleme işleviyle yakın gelecekte çok iş düşmeyeceğini savunarak limanın akaryakıt ikmal ve gemi bakım-onarım merkezi işlevleriyle yeni bir vizyonla ihaleye çıkarılması gerektiğini ileri sürdü. 

Öztürk, yaptığı açıklamada, Çandarlı'daki Kuzey Ege Limanı'nın, 500 milyar dolar ihracat hedefi için planlandığını, mendirek inşaatı tamamlanan ve yap-işlet-devret modeliyle işletilmek için ihale hazırlıkları devam eden projenin doğru ve gerekli bir yatırım olduğunu belirtti. 

Son dönemde konteyner taşımacılığında arz-talep dengesinin bozulduğunu, Marmara Bölgesi'nde ciddi bir kümeleşme oluştuğunu, Dubai Port, MSC, CMA CMG gibi liman devlerinin bölgede üs kurduğunu kaydeden Öztürk, Çinli COSCO'nun da Pire Limanı'nı işletmeye başladığına dikkati çekti.

APM Terminals'in işleteceği Aliağa'daki Petlim Limanı'nın da hizmete girmesiyle arz fazlasının açığa çıkacağını bildiren Öztürk, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

"Bölgemizde 2,5 milyon TEU civarında konteyner elleçleme kapasitesi var. Elleçlenen konteyner miktarı ise kapasitenin yarısı civarında. Bu tabloda, kıtalar arası aktarma limanı olarak planlanan Kuzey Ege Limanı'na yakın gelecekte çok iş düşmeyecek gibi görünüyor. Mevcut durum olumlu yönde değişene kadar Çandarlı projesinin farklı işlevlerle zenginleştirilmesi gerekiyor. Örneğin projeden çıkarılan tersane yatırımı tekrar gündeme alınmalı. Çanakkale'den İskenderun'a kadar kıyılarımızda gemi bakım ve onarım tesisi yok.

Ayrıca Tüpraş'tan Çandarlı'ya denizaltından akaryakıt ikmali için boru çekmek çok zor değil. Gemiler, Çanakkale ve İstanbul Boğazı'na girmeden önce yakıtlarını Çandarlı'dan daha uygun fiyatla tedarik edebilir. Çandarlı Limanı ile bölgenin yakıt ikmal merkezi haline gelebiliriz. Biz yeni ihale şartnamesi oluşturulurken, bu tür gelişmelerin dikkate alınmasında fayda görüyoruz. Çandarlı'nın aktarma limanı işlevinin yanı sıra tedarik ve gemi bakım-onarım merkezi olmasının, ülkemiz ekonomisine büyük fayda sağlayacağına inanıyoruz."