Otobüs şoförlerinin zorlu eğitimi

Otobüs şoförlerinin zorlu eğitimi
Otobüs şoförlerinin zorlu eğitimi
- İzmir'de pratik ve psikoteknik sınavlarını kazandıktan sonra verilen eğitimin ardından göreve başlayan belediye otobüsü şoförleri, ileri sürüş ve öfke kontrolü dersleri almayı sürdürüyor - ESHOT Genel Müdürlüğü İnsan Kaynakları Eğitim Dairesi Başkanı Pehlivanoğlu: - "Şoförlerle sadece direksiyon başında değil her zaman ilgileniyoruz" - Simülasyonda direksiyon testinden geçen şoför Köse: - "En çok küçük araçların bizi yok saymasına sinirleniyoruz ama öfkemizi kontrol ediyoruz"

İZMİR (AA) - İzmir'de pratik ve psikoteknik sınavları kazandıktan sonra eğitim görerek hizmete başlayan belediye otobüsü şoförleri, ileri sürüş ve öfke kontrolü dersleri almaya devam ediyor.

AA ekibi, İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğünün Limontepe'deki otobüs garajı ve eğitim tesisinde, otobüs şoförlerinin zorlu eğitimini görüntüledi. 

ESHOT Genel Müdürlüğü İnsan Kaynakları Eğitim Dairesi Başkanı Süleyman Pehlivanoğlu, şoförlüğün gerçekten zor bir görev olduğunu, bu nedenle işe alımlarda çok titiz davrandıklarını söyledi.

Pehlivanoğlu, belediye otobüs şoförlüğü için öncelikle 5 yıllık E sınıfı ehliyet sahibi, 36 yaşından küçük ve en az ortaokul mezunu olmanın şart koşulduğunu ifade etti.

Başvuran şoför adaylarının psikoteknik ve pratik sınavlardan geçirildiğini anlatan Pehlivanoğlu, testlerdeki başarı oranının yüzde 30 olduğunu kaydetti. Bu sınavdaki başarının da otobüs kullanmak için yeterli olmadığını belirten Pehlivanoğlu, simülasyon cihazının başında şoförlerin hatalarını belirlediklerini, Limontepe'deki eğitim alanında da kendilerine teorik ve pratik dersler verdiklerini bildirdi.

Otobüs şoförlerinin "insan ilişkileri", "stresle mücadele", "öfke kontrolü" eğitimlerinden geçmeden göreve başlayamayacağını vurgulayan Pehlivanoğlu, "Bu eğitimleri 1,5- 2 yılda bir yeniliyoruz" dedi. 

Eğitimden geçen şoförleri de "dedektif" gibi izlediklerini anlatan Pehlivanoğlu, şöyle konuştu:

"Sistemi kurduğumuzdan bu yana kazalar yüzde 10 azaldı. Şoförlerimizin hataları da yok denecek kadar az. Otobüs şoförlerimizin her konuda ellerinden tutuyoruz. Şoförlerle sadece direksiyon başında değil her zaman ilgileniyoruz. Bizim şoförlerimiz eşini dövmez ama böyle bir durumla karşılaşırsak tedaviye alınır."

- Eğitim alanındaki manevralar

İleri sürüş teknikleri eğitmeni Muaz Filibe, belediye otobüs şoförlerine 2011'den bu yana ders verdiklerini, en zor durumlarla baş etmeyi öğrettiklerini söyledi.

Şoförlerin her koşulda otobüsleri kullanmayı bilerek trafiğe çıktığını belirten Filibe, şöyle devam etti:

"Biz güvenli şekilde otobüs kullanmayı öğretiyoruz. Hataların çoğu şerit değiştirmekten kaynaklanıyor. Vatandaşlarımız da biraz aceleci davranıyor. Biz kazayla karşılaşmadan önlem almak istiyoruz. 50 kilometre hızla giden bir şoför kazaya karıştıysa, ona burada '40 kilometre hızla gitseydi nasıl sonuç alırdı?' sorusunun cevabını veriyoruz. Böylelikle gaza basarken daha temkinli oluyor."

- Şoförün de şikayeti var

Simülasyon cihazı başında direksiyon testinden geçen şoför Muammer Köse, 2 yıldır Gaziemir hattında görev yaptığını, vatandaşların kendilerine en çok otobüs güzergahları hakkında soru yönelttiğini kaydetti.

Otobüs şoförlüğünün zor bir zanaat olduğunu vurgulayan Köse, "En çok küçük araçların bizi yok saymasına sinirleniyoruz. Sinirlenmiyoruz dersek yanlış olur ama öfkemizi kontrol ediyoruz" ifadelerini kullandı.