Kırklareli Esnaf Odaları Birliği Başkanı Şeker:

Kırklareli Esnaf Odaları Birliği Başkanı Şeker:
Kırklareli Esnaf Odaları Birliği Başkanı Şeker:
- ''Fabrikaya işçi taşıyan servisler için zorunlu hale getirilen D2 ve D4 belgeleri kaldırılmalıdır''

KIRKLARELİ (AA) - Kırklareli Esnaf Odaları Birliği Başkanı Ali Fuat Şeker, ''Fabrikaya işçi taşıyan servisler için zorunlu hale getirilen D2 ve D4 belgeleri kaldırılmalıdır'' dedi.

Şeker, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca çıkarılan yönetmelik kapsamında yolcu taşımacılığı yapan servislere zorunlu hale getirile grup taşımacılığı (D2) ile düzenli yolcu taşımacılığı (D4) belgelerinin zorunlu hale getirildiğini söyledi.

Ülke genelinde binlerce fabrika servisi olduğunu hatırlatan Şeker, yönetmelik kapsamında D2 ve D4 belgesi bulunmayan servislerin fabrikaya işçi taşımalarına izin verilmeyeceğini belirtti.

Fabrikaya işçi götüren servislerin günlük 50 lira ücret karşılığında taşımacılık yaptığını ileri süren Şeker, belge ücretlerinin fazla olması dolayısıyla birçok servis sahibinin belgeyi temin edemeyeceğini ifade etti.

Servis sahipleri ve şoförlerinin büyük zorluklar ile karşı karşıya kalacağını vurgulayan Şeker, fabrikaya işçi taşımacılığı yapan servislere yönelik Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca yeni bir düzenleme yapması gerektiğini aktardı.

Yönetmeliğin uygulamaya geçmesi durumunda servis sahibi ve şoförlerin büyük sıkıntılar yaşanacağını belirten Şeker, şöyle konuştu: ''Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bu konuda acil olarak düzenleme yapmalıdır. D2 belgesi grup taşımacılığı, D4 belgesi ise düzenli yolcu taşımacılığı yapılması için gerekli. Fabrikaya işçi taşıyan servisler için zorunlu hale getirilen D2 ve D4 belgeleri kaldırılmalıdır. Servis sahipleri yaklaşık 25 bin liraya bedel ödeyerek D2 belgesi alabilir yada 2 bin lira bedel ile D2 belgesi bulunan şahıs veya şirketlere arabasını kiraya verebilir. Bu sorun ortadan kaldırılmazsa servis şoförleri büyük sıkıntılar ile karşı karşıya kalacak. Servisler zaten günlük yaklaşık 50 yada 60 liraya fabrikaya işçi taşıyor. Bu ücretin en az 20 lirası mazota gidiyor. Geri kalan parayla ise diğer sigorta ve masraflarını ödeyerek servis sahipleri evini geçindiriyor. Dolayısıyla servis sahiplerini kötü günler bekliyor.''

Büyük şehirlerde fabrikaya işçi taşıyan servislerin daha fazla olduğunu anımsatan Şeker, yönetmelik kapsamında D2 ve D4 belgelerini temin edemeyen servis sahipleri ve sürücülerine cezai işlem uygulanarak servislerin 2 ay süreliğine trafikten men edileceğini kaydetti.