Ramazan ayında sağlıklı beslenme uyarısı

Ramazan ayında sağlıklı beslenme uyarısı
Ramazan ayında sağlıklı beslenme uyarısı
- Kırşehir Halk Sağlığı Müdürü Dr. Demirbaş, ramazan ayında beslenme konusunda bilgi verdi

KIRŞEHİR  (AA) - Kırşehir Halk Sağlığı Müdürü Dr. Bekir Demirbaş, ramazan ayında beslenme konusunda bilgiler verdi. 

Demirbaş, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, sahurda kalorisi fazla besinlerle yüksek miktarda sıvı tüketilmesi gerektiğini dile getirdi.

İftar ile sahur arasındaki oruç tutulmayan zaman diliminde en az üç veya dört öğün tüketilmesi ve sahurun kesinlikle atlanmaması gerektiğini vurgulayan Demirbaş, şunları kaydetti:

"Sahura kalkılmaması ya da sahurda sadece su içilmesi doğru değildir. 15-16 saat açlık çekileceği için ve açlık kan şekerinin daha erken saatlerde düşmesine neden olacağı için daha dikkatli beslenilmelidir. Sahurda ağır yemeklerden, aşırı yağlı gıdalardan kaçınılmalıdır. Süt, yoğurt, peynir, yumurta gibi besinlerden oluşan bir kahvaltı yada çorba, yoğurt gibi gıdalar sahurda tercih edilmelidir. Sahur yapılırken ve sahurun ardından da önemli miktarda su tüketilmelidir."

İftar sofralarında bir insana yetecek yemekten daha fazlasının hazırlandığını söyleyen Demirbaş, "İftar yaparken çok hızlı ve çok fazla yemek yerine daha dikkatli ve yavaş olarak besinler tüketilmelidir. Çok hızlı yemek yenilmesi sağlık açısından sıkıntılara yol açabilir. Bunun yerine iftarın ardından birer ikişer saatler aralığında azar azar besinler tüketilmelidir" dedi.


    ETİKETLER:

    Ramazan

    ,

    Yemek

    ,

    Kahvaltı

    ,

    Beslenme

    ,

    zaman

    ,

    iftar