Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık:

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık:
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık:
- "Bu dershanelerin dönüşümü, Türkiye açısından çok hayırlı bir iş oluyor ve özellikle paralel yapının bu noktadaki istismarının önüne geçiyoruz. Artık eğitim kendi düzlemine geliyor" - "1862'den 2002 yılına kadarki 140 senede Kocaeli'de yapılan derslik sayısı 6 bin 500. 2002'den 2014'ün sonuna kadar yapılan derslik sayısı 8 bin 700. 140 yılda yapılandan daha fazla dersliği 13 yıl içerisinde yaptık"

KOCAELİ (AA) - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, "Bu dershanelerin dönüşümü, Türkiye açısından çok hayırlı bir iş oluyor ve özellikle paralel yapının bu noktadaki istismarının önüne geçiyoruz. Artık eğitim kendi düzlemine geliyor" dedi.

Başiskele ilçesinde özel bir okulun açılış törenine katılan Işık, burada yaptığı konuşmada, en önemli yatırımın insana yapılan yatırım olduğunu, en büyük sermayenin de beşeri sermaye olduğunu söyledi. 

Son dönemde milli gelirini en fazla arttıran ülkelerin, eğitim sistemi en iyi ülkeler olduğunu belirten Işık, bu yüzden eğitime yapılan yatırımı önemsediklerini ve 13 yıldır da bütçeden en büyük kaynağı eğitime ayırdıklarını kaydetti. 

Işık, Cumhuriyet tarihindeki en önemli öğretmen atamalarını AK Parti iktidarı döneminde gerçekleştirdiklerini dile getirerek, "İktidar dönemimizde 550 bin yeni öğretmen aldık. 235 bin yeni derslik ilave ettik. Kocaeli'nin rakamları çok çarpıcı. 1862'den 2002 yılına kadarki 140 senede Kocaeli'de yapılan derslik sayısı 6 bin 500. 2002'den 2014'ün sonuna kadar yapılan derslik sayısı 8 bin 700. 140 yılda yapılandan daha fazla dersliği 13 yıl içerisinde yaptık" diye konuştu. 

Eğitimde 13 yılda çok büyük mesafeler aldıklarını, şimdi en önemli önceliklerinin niteliğin artması olduğunu anlatan Işık, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Önce anlayış değişikliğini önemsiyoruz. Modern eğitim sistemlerinde eğitim piramidinin temelinde değerler eğitimi var. Bilginin bu kadar hızlı yenilendiği, güncellendiği bir dünyada çocukları bilgi transfer istasyonları olarak gören anlayış kesinlikle iflas etmiştir. Bu çağda bilgiye ulaşmak çok kolay. Bu çağın en önemli önceliği değerler eğitimidir. Evladımızı okulumuzda iyi insan olarak yetiştirebiliyor muyuz, sokağa çöp atmamayı çocuklarımıza öğretebiliyor muyuz, bir başkasının hakkı yendiğinde kendi hakkı yeniyormuş gibi ona tepki göstermesini öğretebiliyor muyuz. Eğitimin temeli bu. Benim bir eğitimci olarak en çok hoşuma giden eğitim tanımı alınan bilgi doğrultusunda insanın davranışındaki pozitif değişimdir. Eğer biz çocuklarımızı kendini bilen bireyler olarak yetiştirebilirsek, eğitimin birinci amacını gerçekleştirmiş oluruz."

- "Artık eğitim kendi düzlemine geliyor"

Bakan Işık, eğitim piramidinin ikinci basamağında becerinin yer aldığına dikkat çekerek, "Biz çocuklarımızın fiziki becerilerini, tüm alanlardaki becerilerini geliştirelim. İster meslek tercih etsin ister akademik hayata açılsın. Bizim eğitimde beceri eğitimini daha ön plana almamız gerekiyor" ifadesini kullandı. 

Eğitim piramidinin en üstün de bilginin olduğunu anlatan Işık, "Bu bilgiye ulaşmayı, problem çözme yeteneğini, eleştirel düşünmeyi, sorgulamayı çocuklarımıza kazandırdığımız sürece bu çocuklarımızla ilgili hiçbir endişe taşımamıza gerek yok. Artık devlet okullarımızda da özel okullarımızda da bu anlayışın oturmasını istiyoruz. Şimdi inşallah yeni hedefimiz eğitim sistemimizden çıkan bir yavrumuzun bir spor dalında lisans sahibi olması, bir sanatı iyi icra edebilmesi ve bir yabancı dili iyi seviyede konuşabilmesi. Bunu yapabilirsek kendine özgüveni olan çocuklarımızı her alana kolaylıkla gönderebiliriz artık" açıklamasında bulundu. 

Işık, sözlerini şöyle tamamladı:

"Türkiye son yıllarda, bu paralel yapının memlekete hayrı, eğitimde okulu merkez alan anlayışa dönülmesini sağladı. Dershaneler özel okullara veya temel liselere dönüştü. Türkiye'de 10 milyar liranın üzerinde yıllık dershanelere ödenen para vardı. Ben bir eğitimci olarak dershaneciliğin aspirin olduğuna inananlardanım. Ailelerimizin zaman zaman taşıyamayacağı yükün altına girdiğini biliyoruz. Şimdi iş normal, doğru mecraya geliyor. Bu dershanelerin dönüşümü, Türkiye açısından çok hayırlı bir iş oluyor ve özellikle paralel yapının bu noktadaki istismarının önüne geçiyoruz. Artık eğitim kendi düzlemine geliyor. Hükumetimizin gelecek süreçte en önemli önceliklerinden biri de eğitim reformu. Çocuklarımızı testin kıskacından kurtardığımız gün biliniz ki Türkiye'nin eğitim kalitesi bir o kadar daha yükselecek. İnşallah Türkiye bunu başaracak."

Konuşmaların ardından Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu ve diğer protokol üyeleriyle birlikte açılış kurdelesini kesen Bakan Işık, daha sonra okulu gezerek öğrencilerle sohbet etti.