Ford Otosan, Ar-Ge'ye ayırdığı kaynakta 2023 hedefini aştı

Ford Otosan, Ar-Ge'ye ayırdığı kaynakta 2023 hedefini aştı
Ford Otosan, Ar-Ge'ye ayırdığı kaynakta 2023 hedefini aştı
- Genel Müdür Yenigün: - "Ar-Ge harcamalarımızda 2023 yılı hedefi yüzde 3'ü şimdiden geçmiş durumdayız. Burada üretilen mühendisliği yurt dışına satmaya başladık yani lisans geliri almaya başladık, bu da Türkiye'de bir ilktir"

KOCAELİ (AA) - Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, "Ar-Ge harcamalarımızda 2023 yılı hedefi yüzde 3'ü şimdiden geçmiş durumdayız. Burada üretilen mühendisliği yurt dışına satmaya başladık yani lisans geliri almaya başladık, bu da Türkiye 'de bir ilktir" dedi.

Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, Ford Otosan Gölcük Fabrikası'nı ziyaret etti.

Güzeloğlu'na fabrikanın faaliyetleri hakkında bilgi veren Yenigün, 2013 mali sonuçları itibarıyla şirketin 6 milyar dolar satış geliri bulunduğunu, bunun 3,8 milyar dolarını ihracat gelirinin oluşturduğunu söyledi.

İlave fabrikanın da açılmasıyla yıllık 415 bin ürün kapasitesine ulaştıklarına dikkati çeken Yenigün, bunun Türkiye'deki en yüksek kurulu kapasite olduğu bilgisini verdi.

Yenigün, Türkiye'nin toplam ticari araç üretiminin yüzde 57'sini fabrikalarının gerçekleştirdiğini anlatarak, "Cargo" model kamyonların ürün geliştirme liderliğini yaptıklarını belirtti.

 

Yenigün, Ford'un platform hariç, diğer bazı ürünlerinin de geliştirmesini sağladıklarını aktararak, şöyle devam etti:

"Kendi ürettiğimiz araçların da mühendisliklerini biz yapıyoruz. Burada Ford'un dünyadaki dizel motorlarının da geliştirme merkeziyiz.  ABD 'de çok özel bir motor vardı, V8 dizel performans motoru, bir onu yapmıyorduk. Geçtiğimiz aylar itibarıyla onun da geliştirmesini aldık. Benzinliler hariç bütün dizel geliştirmelerini burada biz yapıyoruz. Ar-Ge harcamalarımızda 2023 yılı hedefi yüzde 3'ü şimdiden geçmiş durumdayız. Geçen yıl itibarıyla yüzde 3,2 ile geçmiş durumdayız." 

- "Lisans geliri almaya başladık, bu da Türkiye'de ilktir"

" Bugün bin 300 kişi Ar-Ge'de çalışıyor, gelecek yıl bin 400 olacağız" diyen Yenigün, sözlerini şöyle tamamladı:

"Burada üretilen mühendisliği yurt dışına satmaya başladık yani lisans geliri almaya başladık, bu da Türkiye'de ilktir. İlk lisans anlaşmamızı ecotorq motoruyla yaptık. Bu 13 litre büyüklüğünde, 500 beygir üreten, 2 bin 200 Newton metre tork veren ağır vasıta motoru. Bu motoru 2016 itibarıyla Çinliler orada üretecek. Her ürettikleri motordan lisans alacağız. Burada yapılan mühendislik... Arkadaşlarımız şu anda Çin 'e gitti. Bu motoru nasıl üreteceklerini Çinli arkadaşlara anlatıyorlar. Fabrika kuracaklar, orada her motor, üretildikçe Türkiye'ye avro geliri sağlayacak. Bu, o kadar başarılı hale geldi, bu sefer dedi ki Çinliler, 'sizin araçlarınızın 'know how'ını (bir işletmenin, üretim yöntemleri ya da teknolojisinin, bir başka firmaya satılması veya kiralanması) da istiyoruz' dediler. Şu anda 2016 itibarıyla bizim aracımızın aynısı üretilecek. Hem motoru, şasesi ve kabini için bize lisans ücreti ödeyecekler.

Bu, Türkiye'de ilk, bunun keyfini yaşıyoruz."

Konuşmanın ardından Güzeloğlu ve Yenigün,  fabrikaları gezdi.


    ETİKETLER:

    ABD

    ,

    Türkiye

    ,

    Çin

    ,

    Bugün

    ,

    Gölcük

    ,

    Ford

    ,

    Ar-Ge

    ,

    platform

    ,

    Fabrika

    ,

    Lisans