Öğrenciler "Arapça Köyü"nde dil öğreniyor

Öğrenciler "Arapça Köyü"nde dil öğreniyor
Öğrenciler "Arapça Köyü"nde dil öğreniyor
- TİMAV tarafından ilk kez gerçekleştirilen projeyle imam hatip okulu öğrencilerine Arapça öğrenme ve konuşma becerisi kazandırılıyor - Proje Genel Koordinatörü Prof. Dr. Muhammet Tasa: - "Proje ile Arapça'nın akıcı bir şekilde konuşulmasını sağlama, Arapça konuşulurken hata yapma korkusunu kırma, öğrencinin arkadaşlarını ve hocalarını Arapça konuşurken görerek cesaret kazanma ve bir Arap ülkesine gitme ihtiyacı duyulmadan ülkemizde Arapça konuşma becerisini kazanmayı amaçlıyoruz"

KOCAELİ (AA) - METİN GİRGİN -  Türkiye İmam Hatipliler Vakfı (TİMAV) tarafından ilk kez gerçekleştirilen "Arapça Köyü Projesi" ile imam hatip okulu öğrencilerine Arapça öğrenme ve konuşma becerisinin kazandırılması hedefleniyor.

"Arapça Köyü Projesi", TİMAV tarafından, model bir uygulama olarak 1,5 aylık süreyle İlim Yayma Cemiyeti Konya Şubesi İlahiyat Yurdu'nun ev sahipliğinde gerçekleştirildi.

Arap ülkelerinin yaşam ortamının oluşturulduğu mekanda, Arapça dışında dil kullanılmıyor. Türkçe bilmeyen Arap öğretmenler eşliğinde öğrenciler günün her saatinde sadece Arapça konuşuyor. 

TİMAV Yönetim Kurulu Üyesi ve Proje Genel Koordinatörü Prof. Dr. Muhammet Tasa, AA muhabirine yaptığı açıklamada,"Proje ile Arapça'nın akıcı bir şekilde konuşulmasını sağlama, Arapça konuşulurken hata yapma korkusunu kırma, öğrencinin arkadaşlarını ve hocalarını Arapça konuşurken görerek cesaret kazanma ve bir Arap ülkesine gitme ihtiyacı duyulmadan ülkemizde Arapça konuşma becerisini kazanmayı amaçlıyoruz" dedi. 

- Öğrenciler Arapça'yı daha kolay öğreniyor

Tasa, ayrıca dil seviyesini geliştirme ve dilin kendi mantığıyla konuşulmasını sağlama, Arapça'yı öğrencilere sevdirme, gezintilerde, sohbette ve yemekte bile Arapça konuşmalarını sağlama, öğrencilere, Arapça kullanmak üzere farklı görevler vererek bir Arap ülkesine gitmeden Arapça ile örülmüş bir mekan ve zaman dilimi oluşturma fikrinin kendilerini bu projeyi yapmaya sevk ettiğini vurguladı.

Bu doğrultuda Türkçe bilmeyen uzman Arapça öğretmenleri seçtiklerini, öğrencilerin ve öğretmenlerin gün boyu aynı ortamda kalabilecekleri koşullar sağladıklarını ve öğrencilere de haftalık izin günü olarak yalnızca Pazar gününü belirlediklerini ifade etti. Tasa, şunları söyledi:

" Sosyal faaliyetlerde pratik dil kullanılması için 12 saatlik yoğun bir program hazırladık. Bu programa göre saat 05.00'te uyanma, 06.00 programa başlama saati olarak belirlendi ve 13.00'e kadar derslere devam edildi. İki saatlik istirahatten sonra, 15.00'ten 22.00'ye kadar farklı faaliyet ve eğitimlerle öğretime devam edildi. Ayrıca öğretmenler eşliğinde yemekler yendi ve sportif faaliyetler, geziler, konferanslar ve birçok etkinlikler yapıldı. Gün sonunda da Arapça sohbet edilerek, günlük program sonlandırıldı. Proje sonunda, öğrencilerimizin Arapça'yı daha iyi öğrendiğini ve konuşabildiğini gördük. Projemizde amacımız doğrultusunda başarı sağladık."

- Proje geniş bir alanda kurulacak

Tasa, projede yürütülen etkinlikler kapsamında, Mısır-Türk İş Adamları Derneği Başkanı Atilla Ataseven, Yrd. Doç. Dr. Ali Dadan, Arap Dili ve Belagati Ana Bilim Dalı Öğretim Görevlisi Yusuf Sami Samancı gibi tecrübeli hocalar tarafından haftalık Arapça konferanslar ve panellerin de düzenlendiği söyledi. Tasa, yeni eğitim-öğretim yılı boyunca farklı öğrenci gruplarıyla 6-8 haftalık programlar şeklinde uygulamaya devam edileceğini aktardı.

Projenin pilot bölge olarak Konya'da başarıyla tamamlandığını dile getiren Tasa, önümüzdeki bir yıl içinde projeyi geniş bir alanda kurulacak Arapça Köyü'ne dönüştüreceklerini, tüm Türkiye'den öğrenci kabul edilecek köyde A'dan Z'ye tüm ihtiyaçların Arapça konuşularak giderileceğini anlattı. 

Arapça öğrenmek için, Türkiye'den Arapça konuşulan ülkelere pek çok öğrenci gönderildiğini, öğrencilerin bu ülkelerde yeterince pratik yapma zamanı ve imkanı bulamadığını söyleyen Tasa, "Bu ülkelerdeki kısıtlı süre ile düzenlenen Arapça kurslarından da yeterli verimin elde edilemiyor. Üstelik birkaç aylık bir süre için çok ciddi bütçeler ayrılması gerekiyor" diye konuştu. 

Projeyle Arapça öğrenmenin maliyetini yurtdışındaki benzer programlara oranla dörtte bir oranına kadar düşürdüklerine işaret eden Tasa, şöyle dedi:

"Diğer programlara kıyasla ölçülebilir ve değerlendirilebilir bir programa dönüştürdük. Öğrenciler için 24 saat pratik imkanı sağlayarak, onlara hayatın her alanında Arapça'yı kullanabilmelerinin yolunu açtık. Ayrıca Arap hocaların derslerine devam ederek, Arapça'da kısa bir zaman içinde ciddi mesafe kat etmelerine olanak sağladık. Arapça Köyü Projesi'nin model uygulaması, öğrencilerimiz, velilerimiz ve Mısır, Suriye, Ürdün'den gelen Arap hocalarımız tarafından tam not aldı."

- TİMAV Genel Başkanı Öksüz

TİMAV Genel Başkanı Ecevit Öksüz de farklı yöntem ve arayışlara rağmen Türkiye'de dil öğretiminin önemli sorun olmaya devam ettiğini belirtti. 

Projeyi, sınırlı sayıdaki öğrenci gruplarıyla yıl içinde 4 farklı gruba daha uygulayacaklarını aktaran Öksüz, "Sonrasında ise birkaç yüz kişinin içinde barınma, beslenme, sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını giderebileceği küçük bir köy kurarak projemizi tüm Türkiye'den öğrenci kabul edebilir hale getirmeyi planlıyoruz. Projelerimizde klasikleşmiş, denenmiş ve yaygınlaşmış konu ve faaliyetlerden çok, farklı, gelişime açık, gençliğin günümüzdeki ilgi ve önceliklerini dikkate alan, eğitimle birlikte hayatın içerisinde değerlerimizden beslenen bir bakış ve duruşu besleyecek, kazandıracak konulara ve faaliyetlere öncelik veriyoruz" değerlendirmesinde bulundu.