THY'nin istihdam garantili eğitimine bin 900 kişi başvurdu

THY'nin istihdam garantili eğitimine bin 900 kişi başvurdu
THY'nin istihdam garantili eğitimine bin 900 kişi başvurdu
- THY Teknik AŞ'nin yardımcı uçak bakım teknisyeni ihtiyacını karşılamak için KOÜ Sivil Havacılık Yüksekokulu tarafından verilecek eğitim programına bin 900 kişi başvurdu, 300 aday mülakatlara girmeye hak kazandı - KOÜ Sivil Havacılık Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Bütün: - "Her yıl ekstra 400 uçak bakım teknisyenine ihtiyacımız var. Bu da 10 yılda 4 bin kişi eder. Dolayısıyla bu tip okullara daha fazla ihtiyaç var" -"2018'den sonra, 3. havalimanı tam olarak faaliyete geçtiğinde yaklaşık olarak 120 bin kişinin çalışacağı çok büyük bir kompleks haline gelecek. Çok ciddi anlamda nitelikli personel istihdam edilecek. Biz bu ihtiyacın çok küçük bir bölümünü karşılayabiliriz"

KOCAELİ (AA) - ŞAHİN OKTAY - HALİL İBRAHİM TAŞEL - Türk Hava Yolları (THY) Teknik AŞ'nin yardımcı uçak bakım teknisyeni ihtiyacını karşılamak için Kocaeli Üniversitesi (KOÜ) Sivil Havacılık Yüksekokulu tarafından verilecek eğitim programına bin 900 kişi başvurdu, 300 aday mülakatlara girmeye hak kazandı.

KOÜ Sivil Havacılık Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Erhan Bütün, AA muhabirine yaptığı açıklamada, uçak bakım teknisyenlerinin havacılık sektörünün en fazla ihtiyaç duyduğu personel arasında yer aldığını belirterek, Anadolu Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi ve KOÜ Sivil Havacılık Yüksekokulunun bu ihtiyacın karşılanması konusunda sektöre ciddi destek verdiğini söyledi.

Türkiye 'nin uçak bakım teknisyeni ihtiyacının her yıl arttığını fakat bu 3 okulun yetiştirdiği personelin ihtiyacı karşılamaya yetmediğine dikkati çeken Bütün, bu nedenle İŞKUR Kocaeli İl Müdürlüğünün desteği, THY Teknik AŞ ve KOÜ iş birliğiyle istihdam garantili Uçak Bakım Yardımcı Teknisyeni Eğitim Programı'nı başlattıklarını anımsattı. 

Bütün, program ücretinin İŞKUR fonlarınca finanse edildiğini dile getirerek, "Programa bin 900 kişi başvurdu, sınavda 300 kişi mülakata girmeye hak kazandı. Mülakatları geçen 200 kişiyi 896 saatlik eğitim sonucunda istihdam etmeye çalışacağız. Bunun 800 saatini 5,5 ayda biz vereceğiz. Daha sonra 12 gün sürecek 96 saatlik eğitimi THY tesislerinde uygulamalı alacaklar" diye konuştu. 

Eğitim programının dörtte üçünü İngilizce'nin oluşturduğuna işaret eden Bütün, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Geriye kalan dersler de yüksekokulumuzun bakım bölümündeki öğretim elemanları tarafından verilecek. Biz KOÜ'nün akredite ilk birimiyiz. Yani akreditasyon etiketini ilk biz aldık. Bunu yapmak zorundayız çünkü uçak üzerinde çalışan herkesin mutlaka akredite kurumdan eğitim alması gerekiyor. Dolayısıyla geriye kalan aerodinamik, uçak bakım uygulamaları, elektronik, aviyonik gibi derslerin tamamı yetkili eğitmenlerimiz tarafından verilecek." 

- "Her yıl ekstra 400 bakım teknisyenine ihtiyaç var"

Bütün, THY başta olmak üzere sektörde faaliyet gösteren özel şirketlerin 2023 hedefleri kapsamında çok ciddi uçak alımları yaptıklarına işaret ederek, "2023 yılında hava filomuzdaki uçak sayısının en az iki katına çıkacağını tahmin ediyoruz. Bu da 'sektörde bütün personelden en az iki kat fazlasına ihtiyaç duyuyoruz' demek. Uçak bakım teknisyenleri, havacılık sektöründeki personelin yaklaşık yüzde 8'ini oluşturuyor. Her yıl ekstra 400 uçak bakım teknisyenine ihtiyacımız var. Bu da 10 yılda 4 bin kişi eder. Dolayısıyla bu tip okullara daha fazla ihtiyaç var" şeklinde konuştu.  

İstanbul 'da 3. havalimanının 2018 yılında açılacağını hatırlatan Bütün, şu değerlendirmede bulundu:

"Şu anda Atatürk Havalimanı'nda 55 bin kişi çalışıyor. 2018'den sonra, 3. havalimanı tam faaliyete geçtiğinde yaklaşık 120 bin kişinin çalışacağı çok büyük kompleks haline gelecek. Çok ciddi anlamda nitelikli personel istihdam edilecek. Biz bu ihtiyacın çok küçük bir bölümünü karşılayabiliriz. Türkiye'nin yaklaşık 600 civarında pilot ihtiyacı var. Bu nedenle yavaş yavaş yurt dışından istihdam başladı. Özellikle Ortadoğu'daki ülkeler yetişmiş personelimizi çekmek için ellerinden geleni yapacaklardır. Dolayısıyla bizim hem ilave kontenjanlar açmamız hem de bu kişilerin gitmemesi için olanakları iyileştirmemiz lazım." 

Bütün, uçak bakım teknisyenlerinin başlangıç maaşlarının yetkinliklerine göre değiştiğine dikkati çekerek, dünya ortalamasında bakıldığında bu pozisyonda çalışan personel ücretinin aylık minimum 3 bin dolar civarında olduğunu sözlerine ekledi.