100'lük liste yararlı olabilir, belki!

Milli Eğitim Bakanlığı'nın uzmanlara danışarak hazırladığı '100 Temel Eser', birçok yazar ve aydını memnun etmedi. Konuyu, ekim sayısının kapağına taşıyan Varlık dergisi, listenin anlam ve önemini uzmanlara sormuş.

İSTANBUL - Milli Eğitim Bakanlığı'nın uzmanlara danışarak hazırladığı '100 Temel Eser', birçok yazar ve aydını memnun etmedi. Konuyu, ekim sayısının kapağına taşıyan Varlık dergisi, listenin anlam ve önemini uzmanlara sormuş. Listenin Türk edebiyatının profilini çizdiğini belirten Prof. Dr. Abdullah Uçman şöyle diyor: "Bu listeyi hazırlayanların ortalama lise öğrencisinin kültür düzeyinin nerelerde olduğundan sanki haberleri yok." Varlık'ın sorularını yanıtlayan Ahmet Oktay ise, "Yahya Kemal'den ziyade Laila'ya gelip gidenlerle ilgilenen Türk gençliğine bu listedeki yazarları bile okutabilirsek sevinmek gerekir" diyor. Yaşayan yazarların listeye dahil olmamasına bir anlam veremediğini belirten Feyza Hepçilingirler,
"Gençlere, kitaplarını okutmak için yazarının ölmesine dua etmemiz mi gerekecek?" diye soruyor.
Bu tür listelere karşı olmadığını belirten Hasan Bülent Kahraman, "Her kesim kendi listesini hazırlamalı. Devlet de o listelerin artistik-estetik boyutlarını öne çıkaran bir listeyi benimsemelidir. Harmanlama yapılacaksa bu anlayışla hazırlanmış farklı listelerin bireşimi olmalıdır" görüşünü savunurken, Mehmet H. Doğan ise bu tür listelerin durumu kurtarmak için hazırlandığını dile getiriyor. Edebiyat eleştirmeni Semih Gümüş ise ortaya yeni bir tez atarak, "Ortaöğretimde 'Kültür Tarihi' gibi bir ders konulması elbette zorunlu görünüyor" görüşünü savunuyor. (Kültür Sanat)