Adı gibi yalnız

'Tüm Hakları Yalnızlığıma Aittir' albümünü elimize aldığımız andan itibaren yalnızlık olgusunu güçlü bir şekilde hissediyoruz.
Haber: HÜSEYİN ÖZKILIÇ / Arşivi

'Tüm Hakları Yalnızlığıma Aittir' albümünü elimize aldığımız andan itibaren yalnızlık olgusunu güçlü bir şekilde hissediyoruz. Genel anlamda rock gibi geniş bir müzik potası dahilinde harmanlanmış 11 şarkının yer aldığı albümdeki bütün şarkıların söz ve müziği Feridun Düzağaç 'a ait; sadece bir parçada sözler hanesinde Düzağaç'la birlikte Mehmet Esen'in ismini görüyoruz.
Albümün kayıt kalitesi gerçekten iyi. Diğer birçok rock albümündeki sound problemi bu albümde hemen hemen yok gibi. Stüdyo tekniklerindeki bunca ilerlemeye rağmen ülkemizde hâlâ büyük bir sorun olan davul kayıtları ise mükemmele yakın. Parçalarda kullanılan elektro gitar tonları yabancı albümlerdeki gitar tonlarını aratmıyor.
Eğer Düzağaç, 'Dipteyim, Sondayım, Depresyondayım', 'Uçak', 'İçimden Şehirler Geçiyor' tadında besteler yapmaya devam ederse ilerleyen yıllarda başarılarına yenilerini ekleyecektir. Albümdeki bütün şarkıları beğenmekle beraber bu üç şarkıyı ayrı bir yere koyuyoruz.
'Dipteyim...' kesinlikle albümün en iyi parçası... Düzağaç'ın vokal performansı üst noktada. Giriş bölümündeki elektro gitar dinleyenleri hem şarkıya hazırlıyor hem de parçaya farklı bir hava getiriyor. Daha sonra gitarlara katılan yaylılarla birlikte parça canlanıyor. Tek kusur parçanın bitiş kısmı, sanki havada kalmış... Yine de güçlü bir altyapısı olan bu hareketli şarkıyı açılış parçası olarak dinlemeyi tercih ederdik.
'Uçak', Düzağaç'ın çocukluk yıllarına olan özlemini anlattığı bir şarkı. Parçanın başarısı sözlerdeki sadelik ve anlatımdaki yalınlıktan kaynaklanıyor. Sanatçıya Cahit Berkay mandolinle eşlik etmiş. Nakarat bölümündeki yaylılar şarkıya sertlik ve hareket getirmiş.
'İçimden Şehirler ...', Düzağaç'ın aşk acısını ve yalnızlığı kendince tarif ettiği bir parça. Davulun arkasında destekleyici çalgı olarak percussion kullanılması iyi fikir. Nakaratta makamsal müziğin etkilerini görüyoruz. Burada yapılan modülasyon çok yerinde ve etkileyici; hicaz makamından ezgiler duymaya başlıyoruz. Vokale cevap veren gitarlarda ise ünlü virtüoz Marty Friedman'dan izler var.
'Tüm Hakları yalnızlığıma Aittir', Feridun Düzağaç'ın müziğindeki ilerleme ve olgunlaşmanın işaretlerini veren özgün bir çalışma...


    ETİKETLER:

    FERİDUN DÜZAĞAÇ