Ah o Cadillac'lı yıllar

"50'li yıllarda Cadillac vardı. Binerdin. Yaylana yaylana giderdin. Şimdi manyak Japon arabaları çıktı. Ferrari çıktı. Aynı yere gidiyorsun.
Haber: TÜMAY YAZICI / Arşivi

İSTANBUL - "50'li yıllarda Cadillac vardı. Binerdin. Yaylana yaylana giderdin. Şimdi manyak Japon arabaları çıktı. Ferrari çıktı. Aynı yere gidiyorsun. Ama daha gergin gidiyorsun. Ben eskisini tercih ediyorum. Cadillac'la, rahat rahat gitmeyi seviyorum."
Ferrari-Cadillac kıyaslamasının altında aslında Kerem Görsev'in müziğe; caza bakış açısı gizli. Görsev, 40'lı ve 50'li yılların cazına tutkuyla bağlı: "Elektronik müzik gençliği aldı gitti. Günümüzde trend'ler var. Yok world music yok DJ'ler... DJ'ler için müzisyen; sanatçı deniliyor. Orada duracaksın. Sanatçılık yorumculuktur. Bende kesinlikle trend takibi diye bir şey söz konusu değil."
Hep aynı tarzı savundum
'Hands and Lips', 'I Love May', 'For Murat',
'Relaxing', 'Laid Back', 'November in St. Petersburg'... Görsev'in yayımlanan tüm albümleri, onun 40'lı ve 50'li yılların cazına bağlılığının birer bildirgesi. Son albümü 'Warm Autumn' da geleneği bozmuyor:
"Çocukluğumdan; albüm yapmaya başladığımdan beri hep bu tarzı savundum. Bugüne kadar maddi manevi çok şeyimi verdiğim,
inandığım tarzın peşinden koşmaya da devam edeceğim."
'Warm Autumn'un kayıtları, Amerikalı müzisyenlerle birlikte New York'ta gerçekleşti. Albümde uzun süredir birlikte çalıştığı Eric Revis (bas), Russel Gunn (trompet), J. D. Allen (tenor saksofon), Jason Jackson (trombon), Alvester Garnett (davul) ve Kahlil Kwae Bell (perküsyon) Görsev'e eşlik etti: "Hepsi çok iyi müzisyenler. Onlar iyi çalınca ben de gaza geldim. Böylece sorunsuz, ve eğlenceli geçti kayıt çalışmaları."
Eski ustaların tadında
Görsev 1960'ların efsanevi üçlüsü Benny Golson (tenor saksofon), Art Farmer (trompet) ve Curtis Fuller'ın (trombon) yakaladığı 'büyüleyici' atmosferi taşımış son albümüne: "Mastering, editing ve
mixaj ile ilgilenen çocuğa 'Ben 50'li yılların sonu 60'lı yılların başını; Curtis Fuller, Art Farmer ve Benny Golson üçlüsünü çok severdim' dedim. 'Tamam, git' dedi. Anladı ne istediğimi. New York hakikaten cazın yeri."
Yeni yayımlandı ama 'Warm Autumn', 'November in St. Petersburg'dan önce; 1998 yılında kaydedildi: "Büyük orkestrayla çalınca o kadar heyecanlandım ki 'Önce bunu çıkaracağım' dedim. Zaten evimde böyle çıkmaya hazır bekleyen 20 tane kayıt var. Kerem Görsev Jazz Bar'daki canlı kayıtlar. İçlerinden beş tane çok ciddi canlı albüm çıkar. Ruh halim el verdiğinde onları da, kulübün anısına yayımlamayı planlıyorum."
Görsev, Volkan Hürsever (bas) ve Ateş Tezer'le (davul) birlikte Switch'de sahne alıyor. Programları kasım sonuna dek devam
edecek. Switch'in alışık olduğumuz konseptini düşününce biraz tuhaf kaçıyor Kerem Görsev Trio: "Switch oldukça underground bir kulüp. Bizimle ise bukalemun gibi kulübün konsepti değişiyor. Kendimizi dengede tutmak ve akustik konsepte değişik modernlikler katmak için iyi oluyor. Ama geleneğin dışında değil."
Peki ufukta yeni projeler var mı? "Şimdi kızıma bir albüm yapıyorum. Adı 'Varoluş' (Existence). Onun üzerinde çalışıyorum şu aralar. Mayıs gibi yayımlamayı planlıyorum. Önemli bir müzisyen var bu albümde: çellist Rehend Bölükbaşı. Kontrbas, davul ve çello gibi geleneksel aletler kullanılacak. Albüm, oda müziği konseptinde bir caz olacak." Ayrıntılı bilgi için: keremgorsev.com