Akıntıya karşı Allan Sekula

Akıntıya karşı Allan Sekula
Akıntıya karşı Allan Sekula
Akbank Sanat, yeni sezonu toplumsal gerçekçiliğin eleştirel olarak yeniden ele alan öncü isimlerden fotoğrafçı, yönetmen, yazar ve eleştirmen Allan Sekula'yla açtı. 'Allan Sekula: Birleşmeyen Filmler 1972-2012' başlıklı sergi, yakın zamanda tekrardan baskı olarak düzenlenen bir erken dönem slayt gösterisi 'Untitled Slide Sequence'in iki haline odaklanıyor.

Akbank Sanat , yeni sezonu toplumsal gerçekçiliğin eleştirel olarak yeniden ele alan öncü isimlerden fotoğrafçı, yönetmen, yazar ve eleştirmen Allan Sekula’yla açtı. ‘Allan Sekula: Birleşmeyen Filmler 1972-2012’ başlıklı sergi, yakın zamanda tekrardan baskı olarak düzenlenen bir erken dönem slayt gösterisi ‘Untitled Slide Sequence’in iki haline odaklanıyor. ‘Untitled Slide Sequence’, 1972 yılında San Diego’da çekilmiş ve sanatçı burada bir havacılık fabrikasından çıkan, çalışan ve yöneticileri konu alan bir ‘hareketli inceleme’ yapmıştı. Marie Muracciole ve Ali Akay’ın küratörlüğünde gerçekleştirilen sergide ayrıca son dönemde montajlanan ‘Kalforniya Hikâyeleri’ (1973-1979) ile ‘Çalışma Koşullarında Performans’ (1973), ‘Bay Fred Lux’un Konuşması’ (1974), yönetmenliğini Noël Burch ile ortaklaşa yaptığı ‘Unutulmuş Alan’ (2010) ve ‘Deniz Piyangosu’ (2006) isimli dört film yer alıyor. Filmlerin gösterim programına Akbank Sanat’ın internet adresinden ulaşmak mümkün. Sergi 31 Ekim’e kadar sürecek.
1985’ten bu yana California Sanat Enstitüsü’nde ders veren Allan Sekula’nın çalışmaları ekonomik ve siyasi mücadele veren topluluklara, özellikle de neoliberal politikalar sonucunda yerlerinden edilen veya tehdit edilen topluluklara odaklanıyor. 1980’lerin ortasından başlayarak, ‘küreselleşme’ sorunlarıyla mücadeleyi, özellikle uluslararası deniz ticaretiyle ilgili alanda üstlenen ilk sanatçılardan biri oldu. Sekula’nın toplumsal gerçekçiliğe eleştirel bakış getirdiği ‘Akıntıya Karşı Fotoğrafçılık: Makaleler ve Fotoğraf Çalışmaları 1973-1983’ kitabı hayli ilgi gördü.