Aldatmanın yaşına varınca!

Aldatmanın yaşına varınca!
Aldatmanın yaşına varınca!

Eva Mendes in rol aldığı Last Night bir gece içinde farklı şekillerde birbirini aldatan evli bir çiftin hikayesini anlatıyor.

Eva Mendes'e göre aldatmaya bakış yaşa göre değişir: 60 yaşında sevgilinizin başkasıyla yatması için duacı olabilirsiniz
Haber: ELVAN UYSAL BOTTONI / Arşivi

  ROMA - Yedinci sanat aldatmayı seviyor. Sessiz günlerinden bu yana başyapıtlarının hatırı sayılır bir kısmının bu temada olmasına şaşmamak gerek. Şu sıralar devam eden 5. Roma Film Festivali ’nin yarışma filmlerinden ‘Last Night’ da bu tür filmlerden. Massy Tadjedin’in yönettiği Keira Knightly, Eva Mendes, Sam Worthington ve Gullaume Canet’nin başrollerini paylaştıkları film, bir gece içinde farklı şekillerde bibirini aldatan evli bir çiftin hikayesini anlatıyor.
Slavoj Zizek, ‘Casablanca’ filminde Rick’in odasında eski aşıkların buluşma sahnesindeki zaman atlamasına dikkat çeker ve “Yaptılar mı, yapmadılar mı?” diye sorar. Ona göre yapmışlardır. Tadjedin’in filmi ise yapıp yapmadıklarını değil de ‘yapsa kaç yazar’ı sorguluyor. Bir yanda zayıf, kırılgan, kafası karışık yazar Keira; diğer tarafta dolgun hatlı, tasarımcı, ne istediğini bilen Eva. İkisinin ortasında da Worthington, yani koca. Knightly, filme kocası çekici iş arkadaşıyla iş gezisine çıkan kıskanç kadın rolüyle başlayıp, ilerleyen dakikalarda çekici Fransız yazar eski sevgiliyle flört eden kadına terfi ediyor . Evli çiftten biri Phildelphia’da diğeri dünya romantizm başkentlerinden New York’ta aldatmama mücadelesi veriyorlar. 

Yaptılar mı yapmadılar mı
‘Yaptılar mı yapmadılar mı?’ Soru bu değil. Senaryoyu da yazan Tadjedin’in amacı ‘Bedensel aldatma mı, yoksa duygusal aldatma mı önemlidir’i tartışmaya açmak. Taraf tutmaksızın, herkesin cevabı kendine. Tartışalım da başımız göğe mi ersin demek de serbest. Eva Mendes bu sorunun cevabının kişinin 20’lerinde mi, 30’larında mı 40’larında mı sorulduğuna göre değişebileceği fikrinde. “60 yaşına geldiğinizde sevgilinizin gidip başkasıyla yatması için duacı olabilirsiniz” diyor.
Knightly’nin kafası ise filmdeki kadar karışık. “Bilmiyorum” diyor. “Duruma ve kişiye göre değişir.” Cantet ise illa da bir seçim yapması gerekiyorsa fiziksel aldatmayı tercih ediyor. “En iyisi aldatmamak. Seçim yapıp seçtiğin insanla ilişkinin tadını çıkarmak” diye de ekliyor.
‘Last Night’ı izlerken İngiliz sinemasının başyapıtlarından David Lean’in ‘Kısa Tesadüfler’ (Brief Encounter) ve Kubrik’in ‘Gözü Tamamen Kapalı’ filmlerini anımsamamak imkansız. Tadjed, bir ev kadını ile kasabanın doktoru arasında beklenmedik bir şekilde doğan, beklendik bir şekilde kadının evini seçmesiyle sonlanan ‘Kısa Tesadüfler’den esinlendiğini söylüyor ama Kubrick’e benzerliğin hoş bir tesadüf olduğu görüşünde.
Knightly ve yönetmen yakın arkadaşlar. Proje başarılı İngiliz oyuncunun 20’li yaşlarında ortaya çıkmış ama ‘büyüyüp’ bu tür rolde inandırıcı olacağı anı beklemişler. Eva Mendes de film ve yönetmenle ilişkisini ‘ilk görüşte aşk’ olarak nitelendiriyor. Bir kahve için buluşmuşlar 4 saat durmaksızın sohbet etmişler. Mendes, “Benim kadar gürültülü bir insanla tanıştığım için çok sevinmiştim” diyor ve basıyor kahkahayı. Canet ise “Çok gerçekçi ve ince bir zina hikayesi” dediği senaryoyu okur okumaz “Evet” demiş. “Genelde İngilizce konuşulan filmlerde Fransızlar aksanı dolayısyla alay unsuru olarak kullanılıyor. Fransız adamın aptal olmadığı bir senaryo görmek çok hoştu” diyen Cantet, gözyaşını esirgemeyen Fransız yazar karakterinin klişe olmadığı fikrinde: “Kadınların farklı bir pozisyona geldiği bir dünyada yaşıyoruz. Kadın özgürlüğünü ilan ettikçe erkekler biraz daha çocuksulaştılar. Artık zayıflıklarımızı ve duygularımızı daha rahat gösteriyoruz.”

Aldatma üzerine 5 film 
* Gözü Tamamen Kapalı/ Eyes Wide Shut (Stanley Kubrick) 
* Daha Yaklaş/ Closer (Mike Nichols ) 
* Kısa Tesadüfler/ Brief Encounter (David Lean) 
* Aşk Zamanı/ In The Mood For Love (Kar Wai Wong) 
* Aşk Artık Burada Oturmuyor/ We Don’t Live Here Anymore (John Curran)


    ETİKETLER:

    Dünya

    ,

    Roma

    ,

    sanat

    ,

    Film Festivali