Aramızda 'ayı' var!

Aramızda 'ayı' var!
Aramızda 'ayı' var!
Yetişkin komedilerinin 2000'lerde kat ettiği yolun geldiği en sağlam nokta 'Ayı Teddy'. Yazar-yönetmen Seth MacFarlane, zekâsını bu alt türün hizmetine sunmuş görünüyor
Haber: MURAT ÖZER - cinemozer@gmail.com / Arşivi

Amerikan televizyonlarının çarpıcı animasyon serilerinden ‘Family Guy’ın yaratıcısı, aynı zamanda mükemmel bir seslendirme sanatçısı olan Seth MacFarlane’in ilk uzun metrajlı filmi ‘Ted / Ayı Teddy’, beyazperdenin zayıflayan komedi anlayışını yeniden yukarıya doğru ivmelendirebilecek zengin ve renkli yapısıyla dikkat çekerken, ‘özgün’ hikâyeler ortaya koyma konusunda sıkıntı çeken Hollywood’un şanını kurtarma işlevi de üstleniyor.
Standart bir ‘masal’ atmosferiyle başlayan, ama bunu ayakları yere basan bir forma kavuşturan ‘Ayı Teddy’, arkadaşı olmayan bir çocuğun dileğinin gerçekleşip de oyuncak ayısının canlanması temeline yaslıyor sırtını. İlk bakışta son derece basit ve derinleşemeyecek bir hikâyesi varmış gibi görünen yapım, çocuk ve oyuncak ayının birlikte büyümeleriyle ortaya çıkan durumu deşifre ederek benzersiz bir resme ulaşıyor. İkisinin de yetişkinliğine geçiş yaptığımızda sorunlar ortaya çıkıyor haliyle; ‘ahlaki bir planı olmayan’ ayının dostuyla kurduğu ilişkinin açmazları devreye giriyor ve ‘sevgili’ motivasyonuyla tetiklenen çatışma kendini gösteriyor.
Seth MacFarlane, oyuncak ayı Ted’i de seslendirdiği ilk filmiyle ‘yetişkin komedisi’ formuna yepyeni bir boyut kazandırıyor. Bu tür filmlerin vazgeçilmezi olan popüler kültür referanslarını ustaca değerlendiren sinemacı, bir yandan 80’ler ve 90’ların gençliğini tavlıyor, öte yandan da bugünün gençliğine hitap edebilecek numaralara başvuruyor. Böylece geniş bir skalada hayat bulan hayran kitlesi yaratmayı başarıyor kendisine. MacFarlane, örneğin 1980’leri açan çizgi roman uyarlaması ‘Flash Gordon’un ( Türkiye ’de ‘Fezada Çarpışanlar’ adıyla gösterilmişti) başrol oyuncusu Sam J. Jones’u ve filmin Queen imzalı şarkılarını hikâyenin temel unsurlarından biri haline getirerek ‘coşkulu’ bir rotaya ulaşıyor. Grotesk bir komedi anlayışını zekâyla bütünleştirmek gibi zor bir işin altından ustaca kalkan ‘Ayı Teddy’, sonuç olarak türün zirvesi sayılan ‘The Hangover / Felekten Bir Gece ’ serisinin başarısının üzerine çıkan bir yetişkin komedisi. Bunun nedenlerinin arasında, ‘masalsı’ atmosferini gerçek ve gerçeküstüyle etkili bir şekilde buluşturması da var tabii. Devamının geleceğiyse neredeyse garanti gibi...