Arsızlığa övgü

Arsızlığa övgü
Arsızlığa övgü
Tecla, İtalya Calvino'nun kitabındaki tek amacı kurulmak olan şehrin adı ya da Ahmet Doğu İpek'in suluboya pornosunun ismi
Haber: MÜGE BÜYÜKTALAŞ / Arşivi

Suluboya pornosu yanlış anlaşılmasın, ortada alışıldık anlamıyla cinsellik yada çıplaklık içeren bir şey yok. Aslında çıplaklık var, gerçeğin çıplaklığı mükemmele yakın bir suluboya tekniğiyle orada duruyor. Nerede mi? ArtSümer’deki ‘İyi Niyetin Arsızlığı’ sergisinde.

İpek’in suluboya bina çalışması sergideki 11 genç sanatçının heyecan uyandıran işlerinden sadece bir tanesi. Her ne kadar mekânsal durum nedeniyle yerleştirmede bir kopukluk olduğunu kabul etmek gerekirse de işlerin her biri kendi başına vurucu bir etkiye sahip. Erol Kesici’nin kâğıt üzerine akrilik ‘pozisyon sendromu’ işi provoke edici olmasının yanında estetik anlamda da tatmin edici bir çarpıcılığa sahip. Geçen aylarda iki yeni sergiyle izleyiciyle buluşan Elif Boyner bu defa ‘alış-veriş’ isimli video enstalasyonuyla belirsizlik üzerinden bir sosyal tepkisizleşme eleştirisi yapıyor.

Ozan Türkkan’ın interaktif ekranlı video yerleştirmesi ise izleyiciyi işin bir parçası haline getiriyor. ‘Süreksiz süreklilik’ isimli çalışmada ekranda dağılmış bir yapbozun parçaları gibi duran dijital görseli izleyici dokunmatik ekran yoluyla bir araya getiriyor. Asıl sürpriz ise işin sonunda saklı. Sürprizi söylemiyor, gidip yerinde görün diyoruz.
Sergide ayrıca Kaan Küley, Özgür Erkök, Hera Büyüktaşçıyan, Zeynep Beler, Can Kurucu, Gümüş Özdeş ve Serra Behar’ın da işleri görülebilir.