'Bebek dövmesiyle' tüketim eleştirisi

'Bebek dövmesiyle' tüketim eleştirisi
'Bebek dövmesiyle' tüketim eleştirisi
Pensilvanyalı bir sanatçı, küçük bebeklere 'dijital dövme' yaptığı görüntülerle ilgi çekiyor.

Amerikalı sanatçı Dietrich Wegner, ‘dijital dövme’ yöntemiyle birkaç aylık bebekleri dövmeli gibi gösterdiği bir fotoğraf serisi sergiliyor. Şikago’da bulunan Carrie Secrist Gallery’de sergilenen Cumulous Brand (Marka Bulutu) serisi, çocukların kimliklerinin zaman içinde nasıl değiştiğini anlatıyor. Bebeklerin üzerinde görülen dövmeler, özel bir bilgisayar programıyla, sonradan üzerlerinde çizilmiş.

Sanatçının dikkat çekmek istediği nokta, küçük çocukların hedef alındığı reklamlar. Firmalar gittikçe daha genç kitleleri hedef alıyor ve bu yüzden çocukların yılda 40 bin reklama maruz kaldığı belirtiliyor. Dietrich Wegner, fotoğraflarda bebeklerin üzerinde markaların amblemleri basılmış gibi gösteriyor. Bu yolla da onların küçük reklam panoları gibi algılanmalarını eleştiriyor. Lego, Gap ve Sony gibi markaların amblemleri görülen çocuklar, Cumulous Brand serisinin bir parçası.

Amerika ’nın Pensilvanya eyaletinde yaşayan sanatçı, görüntülerin “kimliklerimizin nasıl evrimleştiği ve bunları nasıl ifade ettiğimize dair bir derin düşünme (meditasyon) çalışması” olduğunu söylüyor. Wegner kendi internet sayfasında “güvenli ve rahatsızlık verici, küçük düşürücü ve çok güzel” çalışmalar yaptığını ifade ediyor. (Daily Mail)