Bildik tepkileri bırakın

Bildik tepkileri bırakın
Bildik tepkileri bırakın
Haber: ERMAN ATA UNCU / Arşivi

‘Kramer Kramer’e Karşı’ ve onu ‘Hollywood’da yükselen muhafazakarlığın nişanelerinden’ sayan teorisyenler Douglas Kellner ile Michael Ryan sağolsun, boşanmaya, kötü giden evliliklere odaklı filmlerde cinsiyetçilik izleri aramak, otomatik tepkiler arasında. Ya da dağılmanın eşiğindeki aileler, yine bir aile güzellemesiyle mi karşı karşıyayız endişesini tetikliyor, çoğu zaman haklı olarak.

Bu hafta gösterime giren ve Amerikan işçi sınıfından genç evli bir çiftin aşklarının nasıl bittiğini konu alan ‘Blue Valentine / Aşk ve Küller’ ise tüm bu otomatik seyirci tepkilerimizi geçersiz kılacak güzellikte bir film . Sadece, film uğruna bir süre beraber yaşayan Ryan Gosling ile Michelle Williams’ın üstün performanslarıyla ve hiçbir yerinde sarkmayan, sırıtmayan, inandırıcılığını kaybetmeyen diyaloglarla da bu hikaye layığıyla perdeye getirilebilirdi. Ama ‘Aşklar ve Küller’ bunların üstüne bir de Grizzly Bear’in alışılmadık seyirde yükselip alçalan müziğini, ‘flashback’ kolaylığına kaçmadan geçmişle şimdiki zamanı bir araya getiren usta işi olay örgüsünü koyuyor. Yönetmen Derek Cianfrance, ‘aşkın nasıl bittiği’ gibi zor, tuzaklarla dolu bir soruyu, böylece, tüm beklentileri aşan bir noktadan irdeliyor. Ve ortaya, tek kopya (‘Aşk ve Küller’ sadece Levent Kanyon’da gösteriliyor) gösterime girdiği için hayıflanacağınız bir film çıkıyor.

FİLM
Aşk ve Küller
Yönetmen: Derek Cianfrance
Oyuncular: R. Gosling, M. Williams


    ETİKETLER:

    Hollywood

    ,

    Kanyon

    ,

    aşk

    ,

    Aile

    ,

    Hikaye

    ,

    film

    ,

    zaman

    ,

    dolu

    ,

    genç

    ,

    Karşı