Bu gençlere dikkat!

Bu gençlere dikkat!
Bu gençlere dikkat!

Sibel Horada

Gelecek vaat eden sanatçıları sayfalarına taşıyan Exhibist dergisinin ikinci yılında yayımladığı sayılarında yer verdiği sanatçılardan oluşan bir seçki, kariyerinin başındaki yetenekli sanatçılara alan açmayı amaç edinen Mixer Galeri'de sergileniyor.
Haber: HÜLYA AVTAN - hulyavtan@gmail.com / Arşivi

Türkiye ’de çağdaş sanata odaklanan ve her sayısında genç ve gelecek vaat eden sanatçıları sayfalarına taşıyan Exhibist dergisi, yayın hayatının ikinci yılında sayfalarında yer verdiği sanatçılardan oluşan bir seçki sunuyor. Exhibist ile benzer şekilde kariyerinin başlarında ve yetenekli sanatçılara alan açmayı kendine amaç edinmiş Mixer’de gerçekleştirilen sergi 1 Eylül günü açıldı. Aslı Narin, Arslan Sükan, Sibel Horada, Civan Özkanoğlu, Metin Çelik, Bora Başkan, Çağdaş Kahriman gibi isimlerinde arasında olduğu toplam 14 sanatçıyı bir araya getiren serginin küratörlüğünü derginin genel yayın yönetmeni Anna Zizlsperger üstlendi. İstanbul sanat ortamını dünyaya tanıtmak ve Türkiye’deki eleştirel sanat yazımını desteklemek amacıyla hareket eden Exhibist ve Mixer ortaklığında gerçekleştirilen ‘(re)present exhibist: 2 years’ sergisi yerleştirmeden dijital sanata, çizimden fotoğrafa, video çalışmalarına pek çok çalışma yer alıyor.

Aynı zamanda Exhibist dergisinin iki yıllık bir kronolojisi gibi düşünülebilecek sergi hakkında Zizlsperger, “Hakkında yazdığımız sanatçıları bir araya getirmek ve okuyucularımıza onların işlerini birebir görebilme ve deneyimleme fırsatı sunmayı amaçladık” diyor.

Gözde Türkkan
Genel olarak insan doğasının ve insan vücudu ile takıntılı olan Gözde Mimiko Türkkan, cinsiyet kimliklerini toplumsal olarak inşa edilmiş “savaşçı” arketipi üzerinden tartışmaya açtığı “Dövüş-Kaç-Donakal” serisinde dövüşün aynı zamanda kabullenme ve korkularla yüzleşme itkileri ile beden arasındaki ilişkisini sorguluyor.

Güneş Terkol
Güneş Terkol ‘Hey Wait!’’te toplumsal olana gönderme yapıyor. Kadının hareketini engelleyen, istenmeyen bir dokunuşun ataerkil toplum tarafından nasıl görmezden gelinebilir ya da kabul edilebilir olduğu sorusuna odaklanıyor.

İrem Sözen
İrem Sözen ‘Geri Bak’ adını verdiği fotoğraf serisinde eski albümlerden bulduğu kendine ve ailesine ait fotoğrafları kişisel kayıtlarıyla birleştirerek kendine has bir kronoloji oluşturuyor. Fakat bunu tıpkı hafızanın yaptığı gibi lineer olmayan, ileri ve geri sıçrayarak bir tür yığılmayı andırır biçimde gerçekleştiriyor.

Sena
13 yaşında gördüğü bir rüyanın peşine düşen SENA kadının çocuğuna karşı çıkarsız yaptığı fedakârlığın doğasını temsil eden ‘Saç’ çalışmasıyla sergide yer alan isimler arasında.

Sayısız biçimiyle insan dili olmaya uzanarak; kavramsal fikri, aracın kendisinden daha önemli hale getiren müziğe yeni bir estetik getiren Candaş Şişman başka türlü bir diyalog ortamı da yaratıyor.

Taksim İlkyardım Hatanesi’nin yıkımı sürecinde çektiği görüntüler üzerinden hatıralar, acı ve mekanların yıkımı arasındaki ilişkiyi gündeme getirdiği ‘Lekeli Mülk’ çalışmasında Gözde İlkin pas lekeli bir kumaş üzerinden varlığın olmayışını gösteriyor.

Kürşad Bayhan
Kürşad Bahyan ise IŞİD’in Sinjar kontrolünü ele geçirmesinin ardından kaçmak zorunda kalan Yezidi’leirn zor şartlar altında güvenlik geçidinden geçerek sağlardan kurtulmaya çalışırken yanlarında taşıdıkları su şişelerinden oluşan serisiyle sergide. Çatışmaya, yoksulluğa, göçmenliğe odaklanan işinde Bayhan, zihnindeki sorulara da cevap arıyor.

‘(re)present exhibisit: 2 years’, sanatçılarının ortak yanı kişisel, toplumsal, politik veya belleğe dair farklı konularda üretim yapmış olsalar dahi temelde hala aynı sorunun peşinde olması denebilir. Varoluşa yönelik hem bir eleştiriyi hem de bir tür sorgulamayı içeren çalışmaların her biri, birbirinden farklı deneyimleri ve hatta zamana dair yarılmayı, ortak bir merkezde ele alıyor kaçınılmaz olarak. 14. İstanbul Bienal’ine paralel olarak gerçekleştirilen serginin bir avantajı da lokasyon olarak bienalin pek çok mekânına yakın olması.

Sergi 11 Ekim tarihine dek Mixer’de.


Civan Özkanoğlu