Çağdaş bestecilerin yanına yakışır

Çağdaş bestecilerin yanına yakışır
Çağdaş bestecilerin yanına yakışır
Çağdaş müzik veya akademik elektronik müzik ile korku sineması müzikleri arasında hiçbir zaman büyük uçurumlar olmamıştır.
Haber: SERDAR KÖKÇEOĞLU / Arşivi

Karlheinz Stockhausen’in ‘Kontakte’ bestesini alıp bir korku filminin altına rahatlıkla koyabilirsiniz. Kimi zaman ortalama bir korku filmi için bestelenen müzikler ise filmden daha önemli olabilir ve albümünü 20. yüzyıl arşivinize katmak isteyebilirsiniz. Şahsen Semih Tareen’in ‘Karanlık Senfoniler’ albümünü, sevdiğim çağdaş bestecilerin CD’lerinin yanına koyarken hiç düşünmedim. Tabii albümdeki bestelerin varoluş sebebi olan filmlerin de ilginç çalışmalar olduğunu kabul etmek lazım. 

Her yer karanlık değil! 
Bir heavy metal yıldızını andıran Semih Tareen, İzmir doğumlu. 1995’te bavulu alıp Seattle’a yerleşmiş, fakat bu kararı almasında dönemin grunge gruplarının bir etkisi olduğunu sanmıyoruz. Burada film müziği alanında eğitim aldıktan sonra karanlık filmler için müzik düşünmeye başlamış. Biz onun müziğini ilk defa Tan Tolga Demirci’nin ‘Gomeda’ filminde dinledik. Ödüllü Tareen’in müziği ‘klasik film müziği’ tanımına sadık kalıyor ve bu anlamda Hollywood’un korku/gerilim filmlerini akla getiriyor. Tareen’in farklı filmler için ürettiği müzikler bir arada kesinlikle sırıtmıyor ve onun sıradan bir film müziği yazarı değil, gerçek bir besteci olduğunun altını çiziyor.
Yılın en önemli albümlerinden biri olduğunu söyleyerek sessizliğe düşelim.