Çok 'ekstrem' bir film

Çok 'ekstrem' bir film
Çok 'ekstrem' bir film
Kathryn Bigelow'un 1991 tarihli artık klasik sayılan filmi 'Point Break'in yeniden çevrimi, kum tepelerinde hızlı motosiklet gösterisinden Venezuela'da yüksek tepelere tırmanıp şelaleden atlamaya kadar uzanan geniş bir 'ekstrem sporlar yelpazesi' sunuyor.
Haber: UĞUR VARDAN - ugur.vardan@radikal.com.tr / Arşivi

POINT BREAK (Not: 2.5/5)
Yönetmen: Ericson Core
Oyuncular: Edgar Ramirez, Luke Bracey, Teresa Palmer, Delroy Lindo
Yapım: 2015, ABD-Almanya
Süre: 113 dakika

Kathryn Bigelow’un 1991 tarihli, artık klasik sayılan filmi ‘Point Break’, aynı adlı bir yeniden çevrimle huzurlarımızda. Tabii ki kimi rötuşlarla; yani dijital çağın gerekliliklerine uygun bir görsellik ama öte yandan ruhunu kaybetmiş bir içerikle. ‘Şimdiki zamanın Point Break’inde yönetmen koltuğuna oturan Ericson Core, eski bir görüntü yönetmeni (en bilinen işi de ‘Hızlı ve Öfkeli’ serisinin ilk filmi). Hal böyle olunca konu pek önemsenmemiş, bütün ağırlık görselliğe verilmiş.

Allah için 2015 yapımı ‘Point Break’ bu konuda bir hayli başarılı, üstelik hikâye kum tepelerinde hızlı motosiklet gösterisinden Fransa açıklarında dev dalgalarda sörfe, Alpler üzerinden uçuştan Venezuela’da yüksek tepelere tırmanıp şelaleden atlamaya kadar uzanan geniş bir ‘ekstrem sporlar yelpazesi’ sunuyor (orijinal filmde bir tek sörf vardı). Bu arada öykü ne derseniz, bir tür Robin Hood gibi takılıp zenginden alıp fakire veren ve bu eylemleri çok zor koşullarda gerçekleştiren bir çeteye, eski bir hız motosikleti yarışçısı olan ve geçmişinde trajik bir olay barındıran genç bir FBI ajanı sızıyor. Maksat çeteyi çökertmektir ama ajan, kendini kabul ettirme aşamasında çeteyle birlikte her türlü adrenalin yükseltici faaliyetin içine dalıyor.

Londra, Paris derken İsviçre, İtalya ve Venezuela’ya da uğrayan film, çete üyelerinin amaçları üzerinden ‘tabiat ana’ya ve de ‘çevreci hareket’e de selam ve sevgilerini göndermiş. Sonuç itibariyle görüntülerinin ve heyecan dozajı yüksek sahnelerin hatırına seyredilebilir.