En iyi reklam tasarımları İstanbul'da

En iyi reklam tasarımları İstanbul'da
En iyi reklam tasarımları İstanbul'da

Leo Burnett in İstanbul Oyuncak Müzesi için hazırladığı çalışması Bronz Aslan kazandı

Cannes Lions Ödüllü İşler Sergisi, 1 Ekim'de Sabancı Müzesi'ndeki The Seed'de açılıyor. Sergi, 24 bin reklam arasından seçilen 800 işi kapsıyor

İSTANBUL - Her yıl Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nde ödül alan çalışmaların sergilendiği ‘Cannes Lions Ödüllü İşler Sergisi’, 9. kez Türkiye ’de. 1 Ekim’de İstanbul Sabancı Müzesi The Seed Sergi Alanı Emirgân’da gerçekleşecek sergide ödül alan çalışmaların yanı sıra, festivalde düzenlenen bazı seminerlerin videoları da yer alacak.

Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali, reklam dünyasının tek küresel organizasyonu. Bu yıl 57’ncisi düzenlenen festivalde her yıl en yaratıcı reklamlar ödüllendiriliyor. Bir hafta süren festival boyunca düzenlenen 50’den fazla seminer ve 20 workshop katılımcılara reklam sektörünün geldiği nokta hakkında bilgi sunarken, gideceği noktaya da ışık tutuyor.

24 bin reklam yarıştı
Bu yıl 20-26 Haziran 2010 tarihleri arasında gerçekleştirilen 90 ülkeden 24.242 reklam çalışmasının 12 dalda yarıştığı festivali, beş kıtadan sekiz binin üzerinde reklam ve pazarlama profesyoneli, 52 ülkeden 530 gazeteci izledi. Basın, açıkhava, film, tasarım, internet , radyo, satış promosyonu&aktivasyon, halkla ilişkiler, medya, doğrudan pazarlama, titanyum&entegre ve film craft dallarında yarışan reklam çalışmaları, uluslararası düzeyde isme sahip yaratıcılardan oluşan 12 ayrı jüri tarafından değerlendirildi. Toplam 808 iş, festivalde dağıtılan büyük ödül (Grand Prix), altın, gümüş, bronz aslan ödüllerinden birine layık görüldü.
Cannes Lions her yıl reklam sektörünün gelişimine katkıda bulunan medya patronlarını ve reklamverenleri de ödüllendiriyor. Bu yıl dünya çapında 500 milyon kişinin üye olduğu sosyal paylaşım ağı Facebook’un 26 yaşındaki CEO’su Mark Zuckerberg ‘Yılın Medya Patronu’ ödülüne layık görüldü. Festivalde ‘Yılın Reklamvereni’ olarak gösterilen Unilever’in ödülü ise firmanın Pazarlama ve İletişim Grup Başkanı Keith Weed’e takdim edildi.

Türkiye sekiz ödül kazandı Milliyet gazetesinin 2002 yılından bu yana temsil ettiği Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’ne bu yıl Türkiye’den rekor seviyede katılım gerçekleşti. Yarışmaya tam 420 iş katıldı. Aralarında DDB&Co, TBWA/Istanbul, Grey, Leo Burnett ve Concept’in işlerinin yanı sıra Mindshare tarafından festivale gönderilen çalışmaların da bulunduğu 41 iş, basın, açıkhava, radyo, film ve medya dallarında kısa listeye kalarak finalist sertifikası kazandı. Kısa listeye kalan bu çalışmalar arasından Türkiye, 1’i altın olmak üzere 8 aslan kazandı. 2010 Cannes Lions Ödüllü İşler Sergisi, 1 Ekim’de İstanbul’da 1 günlük bir sergi ile ziyaretçilerle buluşacak. (Kültür Sanat )