En iyisinden bir Çehov yorumu

En iyisinden bir Çehov yorumu
En iyisinden bir Çehov yorumu

Vanya Dayı

Ahmet Levendoğlu 'Vanya Dayı'da, oyunculuğu, müziği ve yorumuyla mükemmel bir iş çıkarmış
Haber: YAŞAM KAYA - yasam.kaya@gmail.com / Arşivi

Vanya Dayı, 9 Mart’ta Akatlar Kültür
Merkezi, 11 Mart’ta CKM’de 20.30’da

Aşk Halleri , 9 Mart 15.00 ve 20.30’da Ümraniye Sahnesi’nde


Anton Çehov’ un dünyaca ünlü oyunu ‘Vanya Dayı’yı sahnelere taşıyan Tiyatro Stüdyosu, Ahmet Levendoğlu’nun eşsiz yönetim anlayışıyla mükemmel bir işe imza atıyor, Rus sosyalist devrimi öncesi ahlaki çöküntüye girmiş toplum yapısını analiz ediyor. ‘Vanya Dayı’ karşılıksız aşklar, boşa geçirilmiş hayatlar, hayal kırıklarını anlatılır. Konu bir armoniye benzetilir. Halkı aşağılayan burjuva takımının bedbaht hayatları hiç de olumlu özellikler taşımamaktadır. Köylü, işçi sınıfının yükseldiği Rus topraklarında ‘Vanya Dayı’ burjuvazinin son çırpınışıdır.
Oyunda Vanya rolünde Mehmet Ali Kaptanlar; Mihail Lvoviç Astrov’da Emrah Elçiboğa; Yelena Andreyevna’da Ezgi Bakışkan ve diğer isimler birbirinden başarılılar. Oyunun müziklerini yapan Çiğdem Erken’in ezgileri çok iyi! Yönetmenin, Türkiye gerçekliğine uygun, üst tabaka burjuva edebiyatına yaptığı göndermeler harika olmuş. Halkı aşağılayarak sınıfsal ayrıcalık yaratan isimler ‘Vanya Dayı’da yerden yere vurulurken, toplumdan kopuk lümpen yazar kadroları kendi üzerine düşen payı alıyor. 

Neresinden tutsan elinde kalıyor!
Nezihe Meriç’in ‘Aşk Halleri’ oyununu Hülya Karakaş’ın rejisiyle sahneye koyan Şehir Tiyatroları yine büyük bir hüsran yaratmış durumda. Sezon başından bu yana seyirciye bekleneni vermeyen tiyatro, aldığı olumsuz tepkiler yüzünden pek içaçıcı bir dönem geçirmedi. Sevil Uluyol, Cemal Ahhan Şener, Burcu Çoban ve Hülya Karakaş gösteride rol alan isimler.
Bölüm bölüm sahneden seyirciye ulaşan ‘Aşk Halleri’ne diyecek çok söz var. Anlatıları çok durağan işleyen reji, aşk konularının geçişlerinde ciddi sıkıntı yaratıyor. Hikayenin aşk kavramına katkısı yok denecek kadar kötü. Aşkın bir umutla tekrardan insanı yaşama bağladığı gerçeği dışında oyunun ayrıcalığı hissedilmiyor. Oyuncuların güzel performansı, yönetmenin konuya hakim olamadığı gerçeğini gizleyememiş. Şehir Tiyatroları’nın sağlam konularla sağlam rejilerle çalışması gerekli!


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    aşk

    ,

    Hakim

    ,

    Ünlü

    ,

    toplum