En 'seksi' ders boş geçiyor!

En 'seksi' ders boş geçiyor!
En 'seksi' ders boş geçiyor!
Fransız romancı Delphine de Vigan'ın ilk yönetmenliği 'Yatak Dersleri', daha iyi bir cinsel hayat için 'Eğitim şart' diyen ama vasatı aşamayan bir Fransız komedisi... Uğur Vardan'ın Hürriyet Cumartesi'de yayımlanan eleştirisini sunuyoruz.
Haber: UĞUR VARDAN - ugur.vardan@radikal.com.tr / Arşivi

YATAK DERSLERİ (Not: 2/5)
Orijinal adı: A Coup Sur
Yönetmen: Delphine de Vigan
Oyuncular: Laurence Arne, Eric Elmosnino, Didier Bezace, Valerie Bonneton
Yapım: 2014, Fransa
Süre: 91 dakika

Ah şu yanlış anlamalar... Bir ekonomi dergisinde çalışan Emma, iki başarısız sandığı deneyimin ardından seks hayatında yeni merhaleler kat etmek için kendisine yeni hedefler koyar. Peşi sıra da piyasadaki en popüler eğitici seks kitaplarından dergideki stajyer Yann’la saçma pratiklere, ünlü bir porno aktörüyle söyleşilerden tanınmış seks terapistinin tedavi yöntemlerine kadar daldan dala atlayarak tekniğini önce düzeltmek, ardından da çıtayı yükseltmek için ilerler... Öte yandan bütün bu aşamalarda arkadaşı Tristan’la aralarında hem mesleki bir rekabet hem de adı konamamış bir yakınlaşma vardır.

İçimdeki 'Şeytan' aşkı bambaşka!


Fransız romancı ve senarist Delphine de Vigan’ın ilk yönetmenlik çabası olan ‘Yatak Dersleri’ (A coup sur), kâğıt üzerinde şenlikli olan bir konuyu kötü bir senaryoyla vaat ettiği çizgilere taşıyamamış. Meselenin çıkış noktası olan ‘yanlış anlamalar’ faslı, fazla çocukça ve naif. Buna karşın filmin ‘Medyanın en geçer akçesi’ konumundaki sekse bakışı ve bu bakışın kullanılma biçimlerini perdeye yansıtışı hem olumlu, hem de gerçekçi. Mesela yaşlı editör Paul’ün bir ekonomi dergisinin satışlarını artırmak için ‘Huzurevlerinde seks’e kadar uzanan reçetesi filmin en vurucu yanlarından biriydi.

Lakin bu gibi olumlu yanlarına karşın ‘Yatak Dersleri’ istenen etkiyi özellikle komedi açısından sağlamaktan uzak bir çalışma olmuş. Filmde Emma’da Laurence Arne sempatisiyle, Paul’de Didier Bezace olgunluğuyla, Tristan’da da Eric Elmosnino gerçekçi bir biçimde çizdiği gazeteci portresiyle dikkatleri çekiyor.
Sonuç? Bana sorarsanız, ‘Bir yazarın elinden çıkmış bir film, daha derin ve zekice olmalıydı’ diye düşünüyorum...


    ETİKETLER:

    ekonomi

    ,

    Fransa

    ,

    Popüler

    ,

    Seks

    ,

    Komedi

    ,

    Ünlü

    ,

    Gazeteci

    ,

    film

    ,

    ,

    Uzak