@ErkanAktug

Erdal Bakkal 'İyi Biri' oldu!

Erdal Bakkal 'İyi Biri' oldu!
Erdal Bakkal 'İyi Biri' oldu!

FOTOĞRAFLAR MUHSİN AKGÜN

Gösterimdeki Cem Yılmaz filmi 'Pek Yakında' dahil hep 'kötücül' karakterlerde izlediğimiz Cengiz Bozkurt, 51. Antalya Altın Portakal'da yarışan Ayhan Sonyürek filmi 'İyi Biri'nde iyi birini oynuyor.
Haber: ERKAN AKTUĞ - erkan.aktug@radikal.com.tr / Arşivi

RADİKAL- “İyi birini de oynayabildiğimi kanıtlamak için üstüne atladım” diyen Cengiz Bozkurt, ocakta Burak Aksan’ın yönettiği ‘Bana Masal Anlatma’da Erdal Bakkal’a çok benzeyen bir kahveci rolüyle izleyici karşısına çıkacak.

‘Leyla ile Mecnun’dan başlayalım. Özlüyor musunuz Erdal Bakkal’ı?

Özlüyorum, daha doğrusu özlettiriyorlar insana. Hatırlatıyorlar. Sokakta yürürken hala elinde Erdal Bakkal saati, “Şimdi senin saatini aldım abi, bununla fotoğraf çektirmemiz lazım abi” diyenler, vapurda ellerinde Erdal Bakkal kupası olan insanlar, Twitter’da dönen Erdal Bakkal replikleri… Sağ olsun seyircimiz unutmamıza izin vermiyor Erdal Bakkal’ı. Bir şekilde bir geri dönüş yapmamız lazım diye düşündüğüm de oluyor. ‘Leyla ile Mecnun’un filmi zaten olur da hani Erdal Bakkal üzerine bile bir film yapılabilir. Diğer taraftan her işte bir hayır vardır diyelim, belki de üçüncü sezonun sonunda bitmemiz iyi de olmuş olabilir. Tabi kendimiz bitirmiş olsaydık daha iyi olurdu ama böyle gittik, daha şanlı gittik, boşver, namımız yürüdü. (Gülüyor)

Takip edilmesi çok zor bir oyuncusunuz. ‘L&M’den sonra ‘Ben de Özledim’, ‘Sevdaluk’, ‘Aramızda Kalsın’ dizileri, ‘Eyvah Eyvah 3’, gösterimdeki ‘Pek Yakında’, şimdi Altın Portakal’da yarıştığınız ‘İyi Biri’ gibi filmler. Hatta Antalya’ya da Burak Aksak’ın filminin setinden çıkıp gelmişsiniz. İşkolik misiniz?
Var galiba. Geçenlerde konuşuyorduk menajerim Yasemin Özbudun’la. “Farkında mısınız, boş kalınca sanki kötü bir şey olmuş gibi hissediyorsunuz ve sürekli çalışmak istiyorsunuz” dedi. Bu aslında senin söylediğin işkoliklik kategorisine giriyor. Uzun yıllar yurtdışında yaşadım ve ajandayla geldim Türkiye ’ye. Elimizde ajanda, randevularımız saatine kadar belli. Hatta tiyatro, set, günlerimiz o kadar doluydu ki arada başka bir şey çıktığında “Bunu da öğle tatili arasında konuşalım mı?” diye öğle tatiline bile aldığımız oluyordu. Böyle bir düzenden geldiğim için, ajandada boş sayfalar görmek beni çok rahatsız ediyor. Gerçi bizim toplum yapımıza uymadığı için ajandayı çoktan attım!

Reddettiğiniz işler de çok oluyor mu?
Çook. Aslında ben çok çalışıyorum diye eleştiriliyorum. Biraz geri dur, yüzünü bu kadar eskitme diyen meslektaşlarım var. Bu sezon üç film var. Bunlar gelen işlerin neredeyse 10’da biri diyebilirim. Çok büyük bölümüne hayır demek zorunda kaldık zamansızlıktan.

Ayhan Sonyürek’le 2006’da ‘Unutulmayanlar’da çalıştınız. 51. Altın Portakal’da yarıştığınız ‘İyi Biri’in senaryosunu da sizi düşünerek yazmış.
Ayhan’la hem arkadaşlık hem de iş arkadaşlığı ilişkimiz var. Birbirimizi iyi tanıyoruz, iyi tanıdığımız için de güveniyoruz. O benim oyunumu biliyor, ben onun senaristliğini, yönetmenliğini. Hatta Ayhan, Mahinur Ergun’la birlikte beni tiyatroda izleyip “Bundan sonra yaptığımız işlere seni çağıracağız” diyen ve bunu da yapan insanlar. ‘Unutulamayanlar’da oynadım, onu batırdık. (Gülüyor) Onun geri dönüş projesi ‘İyi Biri’nde oynamak hem benim arkadaşlık görevimdi hem de çok zevk alarak çalışabileceğim bir işti. Bir de yol filmi zaten hep çekmek istemişimdir. Yol filmi bence her oyuncunun hayatının bir döneminde mutlaka yapması gereken bir şey. Böyle bir fırsat varken kaçıramazdım. Çok kısa bir zamanda 24 gün içinde, temmuz sıcağında Antalya ve Mersin bölgesinde çektik. Temmuz sıcağında çekilmesi benim yüzümdendi, arkadaşlarımdan çok özür diliyorum, çok eziyet çektiler. (Gülüyor) Sonuç hiç de kötü olmadı bu kadar kısa sürede. Festivale bile ucu ucuna yetiştik.

Tamamen kötü olmasa da hem böyle bir hinlik düşünen karakterler uygun görülüyor size. Bu üstüme yapıştı diye bir tedirginlik yaşıyor musunuz?
Hayır. Aslında seviyorum öyle karakterleri oynamayı. Çünkü bunun insan doğasına daha yakın olduğunu düşünüyorum. Tersi sanki rol yaparmış gibi oluyor. Sürekli iyi insan pozlarında dolaşmak, bilmiyorum yani… Hamaset bir şekilde vardır, insana dair şeyler bunlar. Zaten yüzyıllardan beri süzülüp günümüze kadar gelen bütün büyük eserlerde, Shakespeare’yen oyunların hepsinde vardır bu. Kötülük üzerinden gider. Çünkü çok insana dairdir. İnsan da zaten kötülük karşısından kendisinin sınanmasını izlemeyi sever. Tiyatro ve sinemada çok temel bir şey bu… 



Fakat ‘İyi Biri’nde iyi birini oynuyorsunuz…
Biraz da ters köşe yapalım dedik. (Gülüyor) Bu kadar kötüyü oynayınca bir tane de iyi biri oynayalım dedik. Öyle bir şey oldu ki, hep mi bundan oynayacaksın, iyiyi sanki oynayamayacaksın gibi bir izlenim oluştu. İyi birisini de oynayabileceğimi kanıtlamak için ‘İyi Biri’ filminin üstüne atlamış olduk.

İyi birini oynamak daha mı zor?
Çok zorlandım, sekiz ay iyilerle yaşadım bir kampta, çok sıkıldım. (Gülme krizine giriyor) Şaka bir tarafa, kızımın annesi, yani eski eşim Kanada’ya gitmiş. “Kanada’da herkes çok iyiydi, çok sıkıldım, olmaz böyle bir şey” diyor. (Gülüyor) Kızım da gülüyor, diyor ki “Annem biliyorsun tartışmadan, itiş kakış yaşamadan duramaz. Kimse onun suyuna gitmediği için yine iyi davrandıkları için annem delirdi, çok sıkıldı. Herkes bu kadar iyi nasıl olabilir diye.” Montreal’de mi yaşamak istersin, İstanbul’da mı dersen ben hâlâ İstanbul diyenlerdenim. Bizim yapımıza bu kaotik ortam, bu itiş kakış, koşturmaca daha uygun galiba. Fazla iyilik ve sıkıcı derecede disiplin bizim yapımıza uymayan bir şey diye düşünüyorum. Ben de sıkılırdım yani? (Gülüyor)

İyi birini oynarken sıkıldınız mı yani?
(Gülerek) en çok sevdiğim sahne, iyi birinin isyan ettiği ve posta koyduğu sahneydi, onu söyleyeyim. İyi birinin “Ben kötü biriyim” dediği sahne. (Gülüyor)

Cem Yılmaz’ın setinden çıkıp hiç ara vermeden ‘İyi Biri’ne dahil oldunuz. Ortada bir hazırlık süreci de yoktu. Ciddi bir şive meselesi vardı, çabucak nasıl hallettiniz?
Sağ olsun bizim bir şive danışmanımız vardı. Kendisi Antakyalı, Hacettepe Konservatuar mezunu… Her sahnede başından sonuna bize destek oldu. Onun söylediğini yaptım. Samandağ aksanı aslında insanların çok da alışık olmadıkları bir aksan… İlk duyduklarında böyle aksan mı olur diye bocalıyorlar. Kıbrıs aksanına benziyor biraz. Kıbrıs’ta çok Antakyalı varmış. Soru ekleri yok, mı’lar, mu’lar… Ben de ilk duyduğumda bu kadar çok melodi olur mu diye şaşırmıştım. Ama oraya gittiğimde insanların öyle konuştuğunu gördüm. (Samandağ aksanıyla) Napııyorsuuunn, yok bir şeyyy, yok bir şeyyy… Türkçe düzgün konuşuluyor ama çok melodili… Çünkü ikinci dil orada Türkçe. Aksan biraz zorladı açıkçası. Bu yıl Hemşin aksanından çıkıp Samandağ’a, oradan da ‘Aramızda Kalsın’da Antep aksanına… Devreler yandı. (Gülüyor) Buradan yönetmen arkadaşlara yalvarıyorum, aksansız iş yapmak istiyorum artık. Valla yandı kafa. (Gülüyor)

‘Pek Yakında’nın çekimleri 8 hafta sürdü. Sıkılmış olabilir misiniz, nasıldı Cem Yılmaz’la çalışmak?
Sıkılmadık, çünkü çok rahat ve eğlenceliydi. Cem Yılmaz’la çalışmak zaten bütün oyuncuların hayalidir sanıyorum. Ben bu hayali gerçekleştirdiğim için mutluyum. Cem Yılmaz ilk çıktığı andan itibaren hepimizin takip ettiği, şovlarını izlediği biri. Ben Londra’da izlemiştim. Yerlere yatmıştık gülmekten, yüz kaslarım ağrımıştı. Ben o kadar güldüğümü hiç hatırlamıyorum, hiçbir şovda hiçbir gösteride. Tabii ki bu insanda bir istek uyandırıyor, günün birinde birlikte iş yapsak ne güzel olur diye… Bunu gerçekleştirmiş oldum. Cem’le çalışmak iyi geldi bana.

‘Pek Yakında’daki karakteriniz de sizin üzerine yapışan türden. Farklılaştırmak için ne yapıyorsunuz?
Bunun için özel peruklar yaptırdık, saça verdik kendimizi. (Gülüyor) Saçla bir şeyleri yakalayıp üzerine oyunculuğu katmaya çalışıyoruz! Böyle uzun, kıvır kıvır 70’leri hatırlatan bir saç. Bunun gerçekten çok şey kattığını düşünüyorum. O saç yapıldıktan sonra yürüyüşüm değişti. Karavandan inerken bile farklı indim, bir saçımı savurturdum şöyle, hemen karaktere girdim. (Gülüyor) Bu yıl böyle peruklu bir yıl oldu. Neden öyle oldu bilmiyorum. Burak Aksak’ın filminde yine perukluyum, böyle dümdüz peruk. ‘Aramızda Kalsın’da da tam ortaya bir peruk oturttular. Hem dizi hem de iki sinema filminde peruklu oynamak zorunda kaldım. Galiba Erdal Bakkal’da sıkıştık. (Gülüyor) Nasıl olacak da Erdal Bakkal’dan bu karakteri ayıracağız diye düşünüyorlar. Çünkü bıyık sabit kalıyor.

Burak Aksak’ın filmi ‘Bana Masal Anlatma’ nasıl bir film, orada nasıl bir karakteri canlandırıyorsunuz?
Burak benim ‘Leyla ile Mecnun’da birlikte çalıştığım, çok değer verdiğim yetenekli bir genç yazar, senarist. Zekâsına, espri anlayışına güveniyorum. Birbirimizi iyi tanıdığımız için, ne yapmak istediğini de bildiğim için, böyle bir taleple geldiğinde hemen evet dedim. BKM’yle birlikte çektik filmi. Fatih Arman ile Hande Doğandemir başrolde. Çok da iyi oynadılar. Yine aynı tema var, yani ‘Leyla ile Mecnun’ kafası bu filmde de geçerli. Bir aşk hikayesi, iki genç, bir mahalle üzerinden anlatılıyor. O kaybedilmemesi gereken değerlerin anlatımı o mahalle kültürünün içine motiflenerek renkli karakterlerle seyirciye sunuluyor. Ben mahallenin kahvecisini oynuyorum filmde. Erdal Bakkal’a çok benzer bir karakter.

Bu kez Erdal Kahveci yani!
Neredeyse öyle gerçekten de. Ben Burak’a “Çok benziyor, bak replikler de benziyor, şu yaptığının aynısını ‘Leyla ile Mecnun’da yaptık, şu lafı bu şekilde söyledim, Sırat Köprüsü’nü ‘Leyla ile Mecnun’da da yaptık” dediğimde. “Senin zaten Erdal Bakkal gibi oynamanı istiyorum bunu, tamamen o ol, hiç kasma kendini” dedi bana. Elçiye zeval olmaz, onun dediğini yaptım. ‘Bana Masal Anlatma’da Erdal Bakkal’a yakın bir kahveciyi izleyeceksiniz. 9 Ocak’ta gösterime giriyor.