Erek ve Boghiguian, Rodeo'da 'El Ele' verdi

Erek ve Boghiguian, Rodeo'da 'El Ele' verdi
Erek ve Boghiguian, Rodeo'da 'El Ele' verdi

Cevdet Erek?in ?Parmaklıklarda İki Çift El? çalışması hem galerinin içinden hem de dışından rahatlıkla görülebiliyor.

İSTANBUL - 11. İstanbul Bienali’nde izleyicilerle tanışan Anna Boghiguian ile Cevdet Erek’in çalışmaları Rodeo Gallery’de açılan ‘El Ele’ adlı sergide bir arada sunuluyor. Anna Boghiguian’ın işleri Kahire’deki güncel hayatından, Hindistan ve başka ülkelere seyahatinden yola çıkıyor. Tuvali veya beyaz bir kağıdı günlük sayfaları gibi kullanan ve sokaklarda olup biteni kaydeden Boghiguian’ın işlerinde, Hindistan’da ilahi adaletin bir parçası olduğuna inanıldığı için sürekli dışlanan, kendi aralarında evlenip yaşlanarak ölen, cüzzamlılar ile insan vücutları üzerine yaptırılan dövmeler sürekli işlenen bir tema olarak karşımıza çıkıyor.

Korunması gereken galeri
Cedet Erek’in düzeni reddeden, ‘an’a ve şansı açık bir sistemden türeyen işlerindeki ana öğeler ise tekrar, tek bir medyaya karşı ilgisizlik, açık yapılarda düzen arayışı ve ritim olarak çıkıyor karşımıza. Aynı zamanda mimar ve müzisyen olan, ‘Katkısız’ adlı videosu Sezen Aksu’nun ‘Yürüyorum Düş Bahçelerinde’ isimli son albümüyle birlikte sunulan Cevdet Erek’in ‘Parmaklıklarda İki Çift Taraflı El’ adlı çalışmasında, galerinin hem içinden hem de dışından görünen bir çift sanatçı eli galerinin pencerelerine tutunuyor ve sanatçının hem içerden birisi hem de yabancısı olduğu galeri mekanıyla ikili ilişkisini temsil ediyor. Bu eser, aynı zamanda galeriyi yabancısı olduğu mahallesinin içinde korunması gereken, muğlak bir mekan olarak belirliyor.
İstanbul’dan Mısır’a deniz yoluyla seyahat edip, oradaki hikayeleri, insan ıstıraplarını, işaratlerini, duyusal ögelereni, bir sanatçının işlerini ve dilini yeniden canlandırmak amacıyla düzenlenen ‘El Ele’ sergisi 23 Ocak’a kadar Tophane’deki Rodeo Gallery’de ziyaret edilebilir. (Kültür Sanat)